Livet fick en större mening

Jag har inte levt så mycket som jag har gjort nu. Jag har inte älskat så mycket som jag älskar nu. Jag har inte mått så bra som jag mår nu och jag har inte sett så ljust på framtiden som jag gör idag. Älskade barn, vad har du gjort med mamma? Du är ett litet mirakel. Det är så otroligt fint vad ett barn kan göra gott i ens liv, jag känner bara att det här var så himla rätt, det här var meningen med mitt liv. Jag är så lycklig och jag älskar min dotter så förbannat mycket att det gör ont. Ni som väntar erat första barn, vilken lycka ni kommer få uppleva, erat liv kommer bli helt annorlunda, helt magiskt och helt fulländat. Det är klyschigt att säga: man vet inte hur det är förrän man får egna barn. Så är det verkligen. Det är...wow.
 
Och du som inte kan få egna barn, det är fruktansvärt tråkigt, orättvist, olyckligt, men vet du vad, du kommer älska ett annat barn lika mycket även om ni inte har samma DNA, för det blir ändå ditt barn, din son, din dotter, din skatt. Hade jag idag fått reda på att Linnéa blivit förväxlad med en annan bebis på bb, att Linnéa egentligen inte vore min, så skulle jag aldrig aldrig byta tillbaka! Hon är min dotter oavsett och kärleken till henne kan aldrig försvinna. Så jag kan lova dig, er, ni som inte kan få egna barn, det finns andra sätt att bli förälder, och ni kommer få uppleva exakt samma kärlek <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Anonym

Är det inte lite förmätet att tala om hur folk som ännu inte kunnat få barn kommer känna eller hur det känns att adoptera? och lova lycka och välgång till alla? Det är helt gräsligt stor andel par som går skiljda vägar under barnets första år. Alla bebisar mår inte strålande utan utsätter sina föräldrar för rätt stora prövningar sin första tid i livet- bebislyckan kan hamna på
väntelistan. Men det är fantastiskt roligt att Ni mår bra och Är Glada och har haft det så där underbart som det också kan vara! Önskar er att det fortsätter in i 2016! Gott nytt år!

Svar: Känner man inte lycka för sitt barn oavsett hur förhållandena ser ut, eller om vardagen kan vara en kamp så ska man väl kanske inte vara förälder. Vem sa att det går enkelt för oss? Linnéa har sina jobbiga stunder varje dag hon också, matvägrar, svårt att somna utan mig, vaknar mitt i natten och skriker.. det är inte alls lätt alla gånger och karln är typ aldrig hemma så jag får inte mycket egen tid eller hjälp, men jag älskar mitt liv ändå. Jag pratar om kärleken till sitt barn inget annat. Tack detsamma!

Varför är du anonym, ja vet ju vem du är :P?
mittangsull.blogg.se

2015-12-31 @ 11:06:18



Cecilia

Jag är en person som blir lycklig av att mina vänner får barn. Underbara småttingar :) men jag själv vill inte ha några. Jag har aldrig kunnat se mig själv som mamma och det gör folk arga? Varför är det så fel? Sen kan man aldrig säga aldrig det vet jag men som livet är nu så nöjer jag mig med att mysa med andras små mirakel :)

Svar: Många känner nog så en tid innan de får barn, och sen vips sitter de där med sitt lilla mirakel, det är det jag menar med att man måste få egna barn först för att förstå :) Och sen finns det dom som inte skaffar barn alls och det är väl inget fel med det alls :)
mittangsull.blogg.se

2016-01-03 @ 11:00:48




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?