Första turen

Det blev en kvällstur och prinsessan hade riktigt bra energi för att ha stått så länge. Min lurviga lilla tjocka sötnos. Puuuh, nu börjas det, den där jobbiga viktminskningen. Och återigen slår det mig hur svår den här hästen faktiskt är att rida, inget faller naturligt. Det blev mest tölt på lösa tyglar, det är typ det ända som går för att få en ren gångart. Jisses.. ska det behöva vara så svårt och krångligt att rida? Ja jag har tammefan gjort det bra med den hästen när vi var som mest aktiv, hur har jag orkat? Svår är bara förnamnet, men en mysig tölt tur fick jag i alla fall!
 
<3
 
 





Kommentarer
Anonym

Jag är så nyfiken på hur du lägger upp viktminskningsträningen för dina hästar. Reglerar du fodret oxå eller är det bara träningen som ändras? Kanske skriva ett inlägg om hur och vad du gör? :)

2015-12-22 @ 11:54:43



Anonym

Hur du orkade? Jag upplevde det aldrig som att Fifa var något problem- tvärtom tycker jag att jag läst spaltmetrar om hur roligt ni haft och hur glad du varit för henne.

Svar: Hur jag orkade med gångarterna och träningsmässigt. Jag har haft superkul med Fifa men det har ju alltid alltid varit något. Vi har ju haft väldigt mycket motgångar också. Man måste träna och kämpa så mycket för att få fram något som kan vara så enkelt hos en annan häst. Hos Fifa har man aldrig fått något gratis. Så nu pratar jag träningsmässigt för den biten har inte varit lätt, men självklart har det varit roligt, men jag har då fått slitit för det också och det får man ju göra än idag trots flera års träning..och nu när man ridit Kaera ett tag så ser man ju de där starka kontrasterna, man inser ÄNNU mer hur otroligt svår Fifa faktiskt är.
mittangsull.blogg.se

2015-12-22 @ 16:37:05




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?