På tur med fläckarna!

Igår kväll drog jag ut på en kort barbacka tur med Fifan och hade Kaera på släp. Det gick helt okej, man har ju mycket att hålla reda på om jag säger så haha. Jag tror det mesta handlar om att JAG ska pussla ihop alla delarna. Att både rida, och hålla fokus på två hästar samtidigt det blir lite klurigt om man inte är van. Tacka gud för att Fifan är så pass lydig och snäll. Nu hade dock vägarna grusats med grovgrus så det blev ganska ömt för silverfläcken, men så fort vi kom på en gräsväg då hade man en helt annan häst under sig. Jag kunde inte motstå att rida lite i hagen sedan när vi kom hem. Hon känns ju riktigt fin faktiskt för att ha stått i nästan ett år, det trodde jag aldrig. Så jag blev lite sugen på att fara iväg och kursa lite med henne också framöver. Jag får se om vi tar något ströpass då och då på klubben. Annars har ju min plan varit att bara skogsrida och busa nu framöver och lägga kurs-tränings fokus på Kaera som faktiskt behöver det just nu. Det är så härligt att man är igång med hästarna nu igen.
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?