Lugn och trygg häst

Idag red jag Kaera igen och Martin haka på med Linnéa i vagnen. Kaera var bra mycket mer motiverad när dom följde med, något hästsällskap behövdes då inte, så länge någon går bredvid på backen så duger det åt fläcken. Framsteg idag igen, hon hade mer framåtbjudning och gick upp i trav självmant väldigt många gånger, det var riktigt roligt. Dessutom fick vi en timmerbil (våran) bakom oss vilket också gick kanon, hon är verkligen en snäll och trygg häst! Och står alltid stilla och väntar innan vi går vidare. Eftersom hon gjorde så pass stora framsteg idag så hoppade jag av rätt tidigt och gick resten vägen, vilket var lite längre då vi skulle gå på en promenad, men Kaera var bara positiv och det märks att hon tycker om att få komma ut! Det ska dessutom bli en unghästkurs en kväll i veckan framöver med Lina på ridklubben, så det ska vi vara med på, super taggad!
 
 
Här är en liten film när svärfar ska lasta med lastbilen och Kaera står så snällt och väntar innan vi går vidare.
 





Kommentarer
Erica

Vart haru Martin då? Jätteduktig och cool häst. Frän ^^ hon verka ha de så naturligt. Ingen av mina hästar hade stått sådär stilla :p fast den ena e ju ouppfostrad å den andra har myror i benen :) hon han utseendet, de där showiga å lugnet tror hon kommer bli så ball när hon blir äldre

Svar: Martin är inne i lastbilen :) Ja men jag tror lite på den här hästen faktiskt och jag är så himla glad att hon är så pass lugn och trygg.. trodde jag inte för två år sedan ^^ Men så har jag ju varit jävligt hård redan från dag ett, jag kan ju mer nu än vad jag kunde när jag skaffade Fifa, jag har lärt mig så mycket av den hästen :)
mittangsull.blogg.se

2015-08-02 @ 22:18:36



Erica

Absolut de gäller att göra rätt. Jag tror på ER oxå!! :)

Svar: Ja och det är inte fel att göra fel heller :) Gör om gör rätt. Det får man ju göra hela tiden tycker jag :)
mittangsull.blogg.se

2015-08-03 @ 05:34:42



Ida klausner

Va roligt att de går så bra för er! Min Eitill är ett år yngre än henne, men är helvild just nu. Hoppas han lugnar sig framåt hösten..

Svar: Sen är väl han hingst också :)?
mittangsull.blogg.se

2015-08-03 @ 10:10:36
URL: http://idaklausner.blogg.se



Agnetha

Nu har jag tänkt hålla mig från att fråga men jag kan inte 😇 varför är Linneas liggdel framåtvänd?

Svar: För att hon inte ska få solen i ögonen, vi har verkligen provat med allt men ingenting är bra, så vi vänder den så fort solen är bakom oss. Sedan vänder vi tillbaka när den är framför oss eller när det inte är så soligt ute
mittangsull.blogg.se

2015-08-04 @ 19:31:06



Ida klausner

Nej då han är kastrerad :)

Svar: Okey :) Ja men de är ju så olika, sedan mognar de ju med åldern såklart. Kaera har mognat massor i år så det var nog lämpligt att börja med inridningen nu istället för i höstas :)
mittangsull.blogg.se

2015-08-06 @ 18:00:03
URL: http://idaklausner.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?