Fosterrörelserna har utecklats

Nu går allt bara framåt. Jag har sedan förra veckan känt bebbe varje dag. Jag börjar få in litens rutiner. På kvällarna brukar det vara mest aktivitet, men jag känner även rörelser när som helst på dygnet. Det som är förändrat nu är att det inte bara är en spark, eller som om någon petar på mig, nu har rörelserna blivit mer.. hur ska jag förklara det.. större? Det är inte bara som en liten spark i form av att någon skulle peta mig med ett finger, utan nu blir det med ett "bonk" dessutom känner jag av bebisen när den rör omkring sig, alltså inte enbart då den puttar på mig, utan jag kan även känna hur h*n lever om där inne. För tillfället känner jag liten på höger sida av magen, vid naveln eller längst ner i mitten vid blygdbenet, i vänster sida är det mycket lugnare.
 
Jag kan även tycka att rörelserna inte behöver vara lika snabba längre, jag kan känna av liten lite längre än någon sekund liksom. Och ibland känns det nästan som att han eller hon stannar upp, som att det trycker eller ligger an på ett speciellt sätt som jag kan känna ibland. Men det är ju fortfarande lite otydligt än för att jag ska vara säker på det, just nu är det mer en känsla jag får. Fosterrörelserna har alltså blivit annorlunda (hihi sparkade precis mitt på magen) de känns annorlunda och det har liksom blivit en mer vana. Förr hoppade jag alltid till vid varje puff, nu kan jag ligga ostörd vid tv.n medans den lille fumlar omkring, vilket är otroligt mysigt, för jag blir lika glad varje gång. Det påminner liksom att vi har vårat älskade barn där inne i magen som vi om inte så lång tid ska snart få träffa <3
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?