Dagens Fifa

Samma runda samma fokus. Bara skritt på långa tyglar med långa kliv. Min prinsessa <3 Det känns så underbart att sitta på hennes rygg igen. Och trevligt vårväder var det också. Fisen lunka på, rör sig jättefint, luftigt och stort med långa kliv. Känns hur bra som helst. Den här gången samlade jag upp henne fler gånger och fokuserade på bärigheten. Hon gjorde det kanonfint, lyfte ryggen, fin form och sög till och med på bettet. Detta tog vi bara enbart i några få steg, sedan släppte jag ut henne helt på långa tyglar. Jag kommer gå lugnt fram, kondis har hon, den försvinner inte på ett kick på en häst precis, men däremot ska man vara lite försiktig om en muskel varit problematisk, den måste tränas upp succesivt och i en lugn takt. Idag märkte jag även att skruvis börjar få annan färg som hon får varje vår, hon blir alltid lite beige/brun på de klippta områden, wiiieee våren är på G!
 
Min älskade älskade häst, jag skulle inte för allt i världen byta bort henne, hon är mitt lilla hjärta!!!
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?