Silverfläcken!

Min andra fläck älsklingen!! Hon kan hon åh ;) Fislisan var tokig när hon fick komma ut en sväng till den andra hagen med de andra, hon hade en heel del energi att bli av med. Hon har stått ett bra tag nu pga halkan och vädret men även pga att jag inte har mått något vidare och än är jag inte bra så imorgon blir det farbror doktor. Min lilla ponny är en aning rund.. IGEN. Ja det blir så i år när jag inte kan motionera henne bättre, men hon verkar då vara en häst som kan lägga på sig rejält utan att få något vidare mycket med mat. Som sagt här kommer min  andra lill stjärna:
 
 
 
 





Kommentarer
Anonym

Nej ingenting är omöjligt och ni verkar ku ha förutsättningarna :-) Ja dom var fina :-) Dom har de dom brås på :) snart kan du ju börja rida också. Vilket lyx! Fan man skulle köpt en treåring.

Haha nee jag å solis blir inte så duktig. Med henne arabgalopp och ovilja att röra sig överhuvudtaget hahaha.. Fast främst pga mig. Jag har inte den kapaciteten att plocka fram de bästa. Men de gör inget jag blir nöjd bara jag får fram en trevlig häst att ha att göra med :)

Svar: Fast jag tycker du har fel där faktiskt. Solis kan ha samma förutsättningar som Kaera bara det att hon kanske inte rör sig likadant i hagen. Däremot har hon en fin exteriör och jag tror faktiskt att hon har bättre förutsättningar där på visning än Kaera. Dessutom har hon en jävla fin stam samt en jävla steglängd och DET vinner man mycket på, jag tror hon kan få riktigt fina poäng för sin skritt då den är så stor bara såhär. Det är inte alla hästar som rör sig superflott i hagen men blir skitflott som ridhäst, och så är det i många fall. Dessutom är hon liten än, växer otroligt mycket nu och det tar på krafterna, om du visste vad många unghästar som är trötta och sega under den mest växtliga perioden, sedan säger det pang! Nej jag är ärlig när jag säger att jag tror du funnit en riktigt fin häst. Och du kan, det är bara att ha jävlar anamma, träna träna och fara på kurser. Har man viljan och intresset :) Och se det som så att du kommer ha ännu mer tid att lära dig mer om ridning innan du börjar rida Solis. Nu får du träna och satsa lite på Bjartur, för där har du också en väldigt fin häst.
mittangsull.blogg.se

2014-01-07 @ 09:27:24




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?