R.I.P Skifa

Fick en chock när jag såg att min älskade Skifa, (Skifa frá Holum) är död. Hon dog nu i augusti. Fick bara för mig att titta på worldfengur för jag kom på att jag måste ha under alla år uttalat hennes namn fel. Hon uttalas Skiva men jag har sagt Skifa. Ja ja meeen.. det var sorgligt :( Nej! Jag hann aldrig träffa henne igen. Första islandshästen jag någonsin suttit på och min första favorithäst som låg mig om hjärtat. Jag var tolv år när jag träffade henne, sedan den dagen fick jag alltid rida henne på ridskolan och på ridlägren. Sorgen var obeskrivlig när hon såldes vidare. Älskade häst... kommer aldrig glömma dig. Till minne av henne OCH Tibra (Som ännu är vid liv) kommer jag att döpa mina framtida föl till dessa namn, Skifa och Tibra. Vi får hoppas att det blir små stoföl. Hej då Skifa <3
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?