På volt

Idag blev det ridning i snön ute på en åker. Jag kände att vi bara måste rida på volt någon gång! Skritt trav och galopp. Barbacka igen. Eeeh ja ni vet ju hur det är att rida i snö, lite mer skumpigt va hehe, jag fick kämpa för att hålla mig kvar kan jag säga. Det är ju en skiiitbra träning för balansen och en jävla utmaning, men stackars lilla Fifa, hur jävla lätt är det att arbeta med en obalanserad matte på ryggen? Ja ja hon får stå ut, jag ska bli mer balanserad så är det bara. Hon gick på jättefint, både i trav och galopp och galoppen var ju kanonfin, nästan så vi stod på stället. Finast var ju vänster varv, höger blev nästan lite för inåt lutad ibland och inte lika uppåt som i vänster, men så är det ju, de har alltid en bättre och en sämre sida :)
 
Snacka om att man får bra hjälp med snön, att det kan bli sådan skillnad! Bra träning för både kondition och muskler, så detta ska vi ge oss in på mer. När vi red hemåt och kom på vägen kändes allt skittråkigt, alla gångarter, hah då var man så van vid det där runda, gungiga fina i snön och så kommer man till det stötiga och orena tråkiga. Det är ju samma när jag ridit med vikter och tar sedan av dom, då känns allt blaha. Dessutom var ryggen väldigt nere i skritten idag också, fattar inte vad felet är!! Hon lyfter den annars så fint i de andra gångarterna och speciellt i galoppen, men i skritten är det som att sitta på en gunghäst, jävligt tråkigt och jävligt weird.
 
Köpt nya skyddsboots, ett par vita fina :) Sedan klippte jag av achem remmen på nosgrimman så det enbart blev en engelsk, fiint!
 
 





Kommentarer
kia

Hej!
hittade in på din blogg jag:-)
Hoppas att allt är bra med dig? Så många pållar du har :-)
får inte ihop det att du köpte Fifa 2009, henne köpte du samna vinter som Rigge flyttade och det var 2010;-)

2014-04-16 @ 23:14:41




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?