Förberedning för handhäst

Fundilerar på om jag ska ta Kaera på promenad imorgon eller binda henne vid Fifa. Skulle vilja börja ha henne som handhäst men eftersom hon är lite seg att leda och kan frysa fast i backen så känns det som att jag måste börja vänja henne igen från backen innan jag rider en annan häst och har henne med. Egentligen skulle man haft någon som red bakom när man ska träna henne som handhäst de första gångerna, på så sätt har man någon som kan driva fram henne varje gång hon stannar, så jäklans svårt att göra det själv, oftast får man hoppa av och försöka få henne att gå igen vilket inte heller är easy alla gånger. Antingen står hon alldeles stilla, ställer sig på bakbenen eller så går hon några steg och sedan när jag väl hoppar upp på Fifa igen och ska rida framåt så fryser Kaera återigen. ELLER så ska hon in på alla vägar hon ser och får hon INTE det så fryser hon också, som sagt ibland är det svårt att träna en unghäst utan hjälp. Längtar iaf tills jag kan ta med henne, så ja kan ta ut båda mina damer :)
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?