Rymmarn!

Inatt var det tredje gången den där svarta saten gjorde otyg och ett par timmar senare, fjärde gången. BITTERRRRR. Strax innan tre på natten ringer telefonen och jag fattar ju på en gång vad det är frågan om. Hästarna är på rymmen och jag vet precis vem som är den skyldige. Bitter. De hade tragit bortöver till ett "grannhus" och som tur var så varnade hans jakthundar med världens skall. Så han klev upp för att se vad det var frågan om. Där står tre förvånade hästar. De beger sig dock ut i mörkret igen ute på en åker. Jag (som haft en jobbig natt) ropar och visslar. De ståt stilla mitt ute på åkern och tittar sig brydd omkring. Lyckas få tag i Fifa och Kaera, Kaera kommer på en gång, hon var nog mest bara fundersam vart de var någonstans. Tjejorna fick komma tillbaka till hagen och Bitter kastade jag ordagrant in i stallet, så jävla skönt att jag har stall kan jag säga, det räddar många situationer. Nu är jag Så jävla less på honom. Han puttar på tråden med mulen så haken åker ur, sedan är det bara att traska över. 
 
Elagrigatet funkade inte lade vi till märke igår men hann inte/glömde att fixa ett i stan, men inte trodde jag han skulle rymma just den natten. Jo då det gjorde han, och även morgonen därpå när han fick komma ut igen, förhoppningsvis (trodde jag) att han skulle vara kvar i hagen mitt på dagen i alla fall tills vi fixat elen, men nej då. Grannen ringer efter tre timmar och säger att hästarna är ute igen. Fjärde gången det svarta lilla aset tar sig ut. Då var jag ARG. Han är livsfarlig! Han kan ju ta hela lilla flocken ut på faror som finns kors och tvärs!! Nej ska han rymma får han fan rymma själv.
 
Elen är fixad så nu hoppas jag att det ska vara lugnt, men inatt får hästfan stå i egen hage för säkerhets skull, han ska inte dra med småtöserna på några farliga äventyr. Så nu får vi se om strömmen håller honom inne, annars vet jag inte vad jag ska göra. Tur att tjejorna har lite mer vett och etikett. Rymmer han nu så behöver jag inte vara rädd att hela flocken drar härirfrån, utan då är han själv på vift och inte kommer han våga lämna tjejorna, Men jag ber till någon där uppe att detta var det ända som behövdes! Hoppas han får sig en jävla kyss av tråden. 
 
Sur matte. Retsam häst.
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?