Planer för Fifan

Mina planer för Fifa är följande:
 
Fredag - Måndag : Lagoma promenader vid hand.
 
Tisdag - Torsdag: Långa skritturer uppsuttet, lång och låg, lösgörande.
 
Därefter vill jag inte lägga upp planen allt för strukturerat då jag vill ta dagen som den kommer, känna lite hur hon känns, men planen är att enbart fokusera på skritt, trav och galopp till en början, mycket lång och låg och enkla saker på rakspår. Succesivt börja på lättare volter. Jag kommer vara supernoga med att rida med mina vikter, mycket böjningar, varvbyten och övergångar. Tölten lägger jag på is ett tag (om inte testar den någon sträcka, men inget fokus i den gångarten) Jag kommer förmodligen fara en del till ridhuset och träna henne där så den som vill haka på och fara upp samtidigt hojta till! Sällskap är alltid roligt.
 
När jag börjar tycka att allt känns grönt och det går framåt, kommer jag ställa lite högre krav och bland annat varva in med tölt. Förhoppningsvis är hon så pass bra här att jag kan börja rida på normalt igen.
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?