Duktig Kaera

Dagens uppdatering lyder: Promenad med Elmo och Fifa i finvädret. Fick dock som vanligt DRA med min häst, hon är verkligen seg och inte alls sig själv, suck ja, hoppas det här går vägen. Jag tycker inte korset är förändrat men det kanske jag inte kan förvänta mig efter två veckor heller. Det var i varje fall underbart väder, och på byn var det skidtävling för barn så det var full rulle, lite mysigt :)
 
Efter detta tog jag ut minsta lill tösa, verka lite fötter där hon är oerhört duktig, en annan blir däremot sååååå slut, jag orkar inte raspa länge kan jag säga, usch skulle aldrig orka vara hovslagare, men det där är väl en teknik sak också. Sedan tog även vi en liten promenad. Till en början var hon lite spänd och skrek ett par gånger, men hon var ändå fortfarande lyhörd och lyssnade på minsta lilla, inte virrig och stressig som en del kan bli. Jag ignorerade iaf detta och gick på oberörd, det var länge sedan jag tog ut henne själv så lite rop på de andra kunde jag ta. Men det dröjde inte länge förrän hon lugnade ner sig och snart började hon frusta, tugga, sänkte huvudet och gungade mer i steget. Skönt med en häst som inte gör sån stor sak av allt. Mitt minsta lilla hjärta <3 Det har verkligen gått framåt med den hästen, det är så mycket lättare att leda henne nu och att dessutom få henne springa vid hand, det var omöjligt i höstas, nu ökar hon upp takten så fort jag gör det, väldigt vaken och lyhörd :)
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?