Längtar till inridningen

Jag saknar tiden med hästarna, ridningen och allt runtomkring. Samtidigt är det väldigt skönt att få en sån lång paus, jag tror det kan vara ganska sunt faktiskt med tanke på hur mycket tid och energi man egentligen har lagt ner och vilka högra krav man haft på både sig själv och hästen. För mig duger det ju inte att rida lite då och då, och lufsa i skogen, jag älskar att träna, lära mig nya saker och utvecklas med sin bästa vän. Åh känslan när man får in den där riktigt fina tölten och det bara flyter på <3 Ge mig! Och jag vill ju fortsätta med detta, jag vill träna jag vill utvecklas och jag vill börja tävla mer. Jag VET att tiden blir så mycket mindre när man får barn, men jag kommer verkligen kämpa för den tiden, jag kan inte ge upp hästarna, de är mitt liv och jag vet att det går bara man vill. 
 
Jag är så sugen på att rida in Kaera nu till sommaren. Egentligen vore det smart att ta hjälp av någon. Ja menar nu har ju jag tappat massor, sedan är det ju alltid nyttigt om man är två och har någon bredvid som har mer erfarenhet. För det är ju verkligen inte bara och jag vill att det ska bli bra. Första tiden är ju enormt viktig, hur hästen lär sig och utvecklas, och jag kan tänka mig att Kaera säkert inte är så bara. Den hästen kan bli riktigt fin och rolig att rida men det gäller ju att göra rätt. 
 
Det första jag må få bukt med är ju träningen från marken, longering och allt det där. Första och sista gången jag provade longera henne stod hon på bakbenen och i såna situationer blir jag osäker hur jag ska göra faktiskt. Ja har aldrig haft en häst som ställer sig på bakbenen, det är något nytt för mig, och hon gör ju det när hon inte förstår eller känner sig trängd. Ändå tog jag det i myyyrsteg. Jag beslutade då att låta henne gå framåt, runt i ett par få steg och sedan ge fan, och vänta med longeringen till sommaren. För det första var jag gravid (detta var i början av graviditeten) så det kändes så onödigt och för det andra vill jag nog ta hjälp av en kunnigare som kan korrigera korrekt i de situationerna. En rundkorall har ju varit toppen. Ja vi får se hur det blir och vem man tar hjälp utav :)
 
 
 
 





Kommentarer
Agnetha

Känn efter noga bara så bäckenet stabiliserat sig efter graviditeten Om du nu skulle trilla. Sex månader efter förlossning är
nån snitt-tid.
Du kan ju göra allt utom just att börja rida henne. :) Jag hade sett till att bli varm i sadeln först-
så man inte kommer på när man väl suttit upp att man inte har nån balans alls kvar. ;)

Svar: Ja man får ju känna efter vad man klarar och inte :) Finns ju en hel del saker att träna först från marken också, nej det ska bli roligt faktiskt :)
mittangsull.blogg.se

2014-12-30 @ 02:52:50



Tessan

Unghästar "protesterar" när dom inte förstår. Stegrar hon så har inte du varit tillräckligt tydlig med vad du vill :)
Stå så du hamnar i tydlig "drivande" position.
Om hon fortfarande tramsar så säg till med spöet rejält i luften så att du får henne att göra det du menar o beröm när hon gör rätt.

Unghästar är kluriga, men rooliga :)
Jag skulle ta hjälp med henne, för jag tror att om du får rätt hjälp från början så kommer du ha en galet fin häst sen :)

Svar: Ja jag måste nog få hjälp :) Jag vill att det ska bli rätt från början och jag har ju varit försiktig med att greja med henne också sedan jag köpte henne. Man kan inte allt helt enkelt :)
mittangsull.blogg.se

2014-12-30 @ 08:14:20
URL: http://thereseflodin.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?