Kaeras mamma..

En liten fågel viskade mig i örat att Kaeras mamma var INTE den lättsammaste hästen att rida, eller var det rida in? Ja tydligen så var hon väldigt speciell, och det klinger ju inte vackert i mina öron, men vi får hoppas att Kaera tar efter farsan sin istället, dock har jag börjat ana att min minsta kan ge mig en del utmaningar framöver, vänta och se, vänta och se, kan bli intressant. Hon har ju börjat tjura vid handhästridningen, satt både mig och Fifan på prov  sist och jag tyckte hon var lite ful faktiskt. Hon hade väldigt mycket krumbukter för sig som inte är okej, hon blev dessutom väldigt stark och jag hann inte korrigera som jag ville tyckte jag. Så nu blir det kedjegrimskaft som gäller, får vi se hur mycket hon orkar krumbukta nästa gång. Ibland måste man sätta dom små på plats.
 
 





Kommentarer
Paulina - paulinas.se

Vi har ganska många Metill-hästar här nere i Skåne. Igår träffade jag faktiskt på en som var både snygg och fantastiskt snäll. En riktigt liten guldklimp med psyket och otroligt rena gångarter! :D

Svar: Ja jag har hört att avkommorna är jättefina :D Har en vän som jobbar på kvarnbacka. Sånt är ju jättekul att höra :) Vad var det för häst då?:)
mittangsull.blogg.se

2014-04-22 @ 08:00:44
URL: http://paulinas.se



Elin

Men neeej, inte kedjegrimskaft på en liten bebis. Inte okej på någon häst egentligen.. Gör ju väldigt ont. Finns så många andra sätt som är bättre..

Svar: Den nyper bara åt när hon dummar sig alltså drar iväg eller tvärnitar, om hon fortsätter som hon gör kan hon sedan bli farlig vid inridning, detta tips har jag fått från en kunnig en
mittangsull.blogg.se

2014-04-22 @ 11:06:19



Mikaela

Jag brukar använda repgrimma vid handhäst ridning om jag inte vill använda träns:)

Svar: Repgrimma använder jag också :) Men som sagt, hon blir stark och lilla jag har inte en chans när hon dummar sig.
mittangsull.blogg.se

2014-04-22 @ 18:06:43
URL: http://svippostina.blogg.se



matilda

kan inte du skriva ett inlägg om alla bloggar du läser? :)

Svar: Det är inte så mycket bloggar jag läser faktiskt men absolut, ska publicera ett sånt inlägg nån dag :)
mittangsull.blogg.se

2014-04-22 @ 18:51:48
URL: http://islandshest.blogg.se



Paulina - paulinas.se

En nioårig brun femgångare som min syster troligen ska tävla på Lag-Sm. Verkligen en härlig häst. Lite samma psyke som min och hög som ett hus ;)

2014-04-23 @ 07:32:29
URL: http://paulinas.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?