Kaera gör framsteg!

Jag har tappat lite motivation till både blogg och hästar, har massa annat i huvudet. Fifan har fått en vila, men däremot får både hon och Kaera komma på prommisar, och det går riktigt bra och Kaera tycker det är ruskigt roligt. Det är ju dags att hon får komma ut lite mer. Jag har ju velat gått med henne för hand så jag sedan lättare kan ha med henne som handhäst. Och visst de senaste två gångerna när vi skulle ner till strandvägen har väl inte gått så bra. Hon har gått över järnvägen så fint förut men nu har hon fått för sig att vi INTE ska gå över. Första gången blev jag ganska paff och där stod vi en timme liksom utan framgång. För några dagar sedan tog jag med hela kompaniet. Fifan, Martin och Elmo. Dock hände en olycka och lite missförstånd mellan mig och Martin, men det slutade med att Kaera backade bakåt och Fifan stod kvar som jag dessutom inte släppte taget om (vilket jag skulle ha gjort) så jag brände ju upp hela handen på Fifas grimskaft, aaaaaj! Ja det var bara att gå hem, fara på apoteket efter bedövande salva. Helvete vad ont det gjorde. Handskar Linda, handskar.
 
Nästa dag tog vi dock nya försök, på med handskar, ta en annan väg och så band jag fast Kaera i Fifa. Gick superbra, som vanligt :) Går alltid bra annars förutom de sista gångerna nere vid järnvägen, men man ser verkligen hur Kaera lyser upp när hon får komma ut. Öronen är spetsad framåt, stora klara ögon med raska steg, väldigt framåt och nyfiken, hon verkligen älskar det. Och det gick ju kanon att binda henne i Fifa, det gick inte i höstas därför har jag fått träna henne att gå vid mig först, och nu när det är nemas problemas så kan jag äntligen ha henne som handhäst vid Fifan. Och hon gick så jäklans bra vid Fifans sida. Gick när Fifa gick, stanna när Fifa stanna, sprang när Fifa sprang och höll sig på sin plats hela tiden. Riktigt kul, hon har verkligen gjort enorma framsteg. Nej det var en riktigt mysig promenad, nu blir det mre handhästtjofs :)
 
Tog massa bilder men mobilen gick sönder för tredje gången så.. ja, inga bilder på det tyvärr.
 
 





Kommentarer
Agnetha

Förlåt för att jag gick på i ditt andra inlägg. Det bara brann till...
Helskotts vad ont det gör när man bränner sig i handen. hoppsd det läker snabbt.

2014-04-29 @ 08:46:57



Ida Klausner

Ajaj har bränt mig i handen så jag också. Hade som tur va en aloeveraplanta i närheten som jag kunde bryta av och smörja med. Men minns att det gjorde så grymt ont så ja grina.. :/ Kul att det funkar med handhästridningen!

2014-04-29 @ 14:44:24
URL: http://idaklausner.blogg.se



Erika Pettersson

Hoppas motivationen snart är tillbaka både till hästarna och till bloggen.

Trevlig valborg. :)

2014-04-30 @ 10:51:02
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?