Mitt ånglok!

Åh gosehäst, vad hon är duktig. Idag var det äntligen ett wow, fasen vad bra det går nu helt plötsligt. Tror mitt träningsupplägg inte är så pjåkigt! Fluffan. Så uppe, framme, gungade på steget, jätte jättebra takt i alla gångarter, pigg och glad- bara sådär kaonbra. Hon är så jäkla pigg. Tölten vad sååå himla jäkla bra, kex choklad! Wiiiee! Galoppen var aaasbra och traven var så jäääklans fin i båda varven, fasen fasen jag vill rida meeeer hih! Fortsätter det såhär ett tag nu ska jag nog börja testa på passen. Vill så gärna tävla KM:et också men tror inte jag har råd efter allt, uuuuurk. Tur att man kan glädjas åt Fis Lisan som går som ett tuff tuff tåg nu, fast det är ju då man ska passa på att tävla, så synd att det är lite tävlingar här omkring, nästa blir väl vintertölten i januari/februari?
 
 
 
Kaera då? Ja hitills ingen feber hon är pigg som satan, nästan för pigg, eller mer som tokig och irriterad. Jag vet inte hur länge hon pallar att stå inne nu men ibland får hon psykbryt, stackars häst. Jag försöker gå med henne så mycket jag kan men jag behöver oftast ha någon annan med mig som hjälp ifall hon inte vill gå framåt (det vill säga hemåt) Och hjälp det är inte alltid man har till hands. Bandage är bytt och benet var inte lika svullet men så pass svullet att det ser tråkigt ut, gallig dessutom. Såren såg fina ut. Hoppas hjärtat blir bra, men hon verkar inte ha ont och slö är hon definitivt inte!
 
Längtar tills alla får gå ilag igen!
 
 





Kommentarer
Erika

De är ju iallafall positivt att hon är pigg. :)
Åh att de sakta går åt rätt håll. :)

2013-09-03 @ 09:14:44
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Malin

Vem är fuxen? :)

Svar: Fuxen är en väns lilla framtidplan, ettåring efter Bodi från Åleby ee: Isar fra keldudal. Jättesöt liten fis :)
mittangsull.blogg.se

2013-09-04 @ 16:01:41
URL: http://malinsjolander.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?