Dag 2

Igårkväll hade Kaera bra temp och samma i morse. Jag måste säga att det var en plåga att fara upp till stallet nu på morgonen. För det första var jag livrädd att hästarna skulle ha hittat på något hyss, man vet ju aldrig med en unghäst, hon är inte van att stå på box, sedan var jag livrädd att hon skulle vara sämre med feber. Så jag gasade järnet uppför backen med bilen och rättare sagt sprang in till stallet. Ingen feber och snälla hästar. Puh.
 
Senare på förmiddagen tog vi en promenad med ynglingarna. Kaera är väldigt snäll att gå med. En helt normal snäll unghäst. Hon är inte halt men såklart öm och mörbultad. Vi stannade till på en åker så de fick beta lite grönt och gick sedan tillbaka till stallet, och som vanligt går inte Kaera in i första taget, hon visar rena rama prostester att dit in ska hon inte, så en van häst måste visa vägen in, antingen Bitter eller Fifa som just nu byts av med varandra som sällskap åt tösa. Då går det bra och hon lunkar villigt in till stallet efter den andra. Svullnaden kring öga och mun är såklart fortfarande kvar, högst upp på benet i undersidan vid bogen är svullen men jag vet inte hur resten av benet ser ut med tanke på att veterinären rådde att byta bandage var tredje dag, fast ja kör nog varannan dag så man har lite mer koll.
 
Så var det den där förbannade penicillin sprutan. Erika hjälpte mig. Det var inte lätt kan jag påstå, inget som uppskattade av fröken Aja Baja. Usch jag måste erkänna att i detta läget var jag stressad och inte fullt avslappnad, jag kände bara hur pressen steg i kroppen på mig. Att spruta en unghäst som knappt är hanterad och som tydligt visade sitt ogillande plus att jag själv aldrig sprutat någon häst, samt allt skit som har varit och är runtomkring, min kropp säger ifrån. Jag har varit skakig i hela kroppen hela dagen och huvudvärken träninger sig in mer och mer, det är svårt att finnas där för sin sjuka häst OCH sina andra djur när man själv inte mår så bra. Jag höll och klia och Erika fick spruta, tillslut fick vi i allt. Puh, tre dagar kvar.. great! Jag hoppas tösabiten blir bra så hon får komma ut snart och leva som en normal unghäst igen, stackarn.
 
 
 





Kommentarer
Erika

Håller tummarna att det snart vänder o att allt ska gå bra med sötnosen.

2013-09-01 @ 15:59:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Titti

Ja stackars lilla häst. Det är då inte kul när de blir skadade :( Hoppas hon snart blir ok.

2013-09-02 @ 06:27:36
URL: http://livetpavischan.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?