Vaccination avklarad!

Snuppan! Hon var ju superduktig! Hon stod som ett ljus när hon äntligen fick sin sista vaccinationsspruta. Gud så stolt jag blev. Haha och jag som förvarnade veterinären att hon kunde vara lite svår att spruta, men icke. Man blir ju verkligen paff då hon alla andra gånger fått halvt panik och trängt in en i väggen och sedan poff så går det hur bra som helst. Duktiga lilla Kaera, mammas stolthet! Men fy gröne för räkningen jag fick, ändå hade hon varit till flera här i byn och det blev lika dyrt, jag blir förbannad alltså! Aldrig mer distriktarna, nästa gång kan jag förmodligen ta med henne ner till min rätta veterinär (om hon nu inte går och gör sig illa snart igen) men vaccinationsbiten är klar.
 
 





Kommentarer
Yrsa

Vad roligt att det gick bra med sprutan, jag var super nervös och verkligen förklarade för vet att hon var unghäst och inte så hanterad osv, men hon stod där som om ingenting hade hänt.

svar:Ja nackdelen med att inte ha täcke ^^
[email protected] :)

2013-10-25 @ 19:03:31
URL: http://wildhoofbeats.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?