Två månader

Ja tänk vad tiden går fort. Idag har jag ägt Kaera i två månder. Tänk när den lilla fisen stappla ut ur transporten här hemma. Åh vad mitt hjärta slog lyckligt! Min långbenta fina lilla fläck. Haha gud hur hon ser ut idag, raggig och tussig, skitig och rulltig ^^ Mammas lillhjärta.
 
Första dagen här <3
 
 
 
 
 
 
Hur är det med Kaera idag? Ja länge sedan jag uppdaterade om henne så, men bandage har hon inte haft på sig på en vecka typ och såret läker och fått en skårpa, all svullnad kring kotan är dock inte nere än, jag hoppas det inte är något jag bör oroa mig över. För övrigt har hon satt en hel del päls och är raggig överallt, hon ser ut som en skitig liten uteliggare haha, hon är så tussig. Jag har även märkt att hon är rätt så trött, det är förmodligen jobbigt med höstens omställningar och som liten går det nog åt mycket energi när man växer.
 
De går fortfarande uppe i sommarhagarna och jag har inte planerat något än att ta ner dom till vinterhagen, det är nog mycket för grannarna där uppe som gärna vill ha hästarna hos sig, de älskar att ha dom där och rår om dom, de tycker det är så hemskt långttråkigt när vintern kommer och när hästarna inte finns i hagarna kring dom längre, så jag har väl liksom låtit hästarna få vara kvar där lite längre än vanligt just för grannarnas skull, men sen får de nog komma hem igen :) Det är ju bara några hundra meter så.
 
 
 Verkar era unghästar lite tröttare/slöare periodvis?
 
 





Kommentarer
malin

fin fläck :)

Svar: Ah min fina lillfläckis :)
mittangsull.blogg.se

2013-10-13 @ 11:27:00
URL: http://malinsjolander.se



Erika Pettersson

Tiden går så himla fort^^

Svar: Verkligen :) Tyvärr har den mesta av den tiden handlat om skada och tok :(
mittangsull.blogg.se

2013-10-13 @ 11:45:44
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



emma palmqvist

Har också en tvååring och hon är trött periodvis. Speciellt nu vid pälssättning. Men vissa dagar under sommaren var hon också trött. Men de växer ju mkt och har säkert växtvärk precis som vi människor. Sen kan hon vara stel vissa dagar och det är ju säkert också för att hon växer. Hon vägrade gå med mig in från hagen för några veckor sen. Stod bara som en hösäck så jag lät henne vara o när jag kom ut i hagen sen så låg hon och sov;) va väl skittrött stackaren:) mvh emma

Svar: Ja min går knappt att leda, tar sån tid ^^ Men sen är hon inte öm i fötterna iaf på vägarna, det behöver inte vara speciellt grusigt med storsten men man märker att hon hellre vill gå på gräsmark, hur är din?
mittangsull.blogg.se

2013-10-13 @ 14:01:30



emma palmqvist

Min plutt tar också lång tid att leda in. Sen ska hon utforska och lukta på allt så tar tid pga det med:) har mest varit ute och gått på grus eller gräs och jag tycker inte hon väljer gräs hellre än grus men hon ska helst gå bakom mig:) mvh emma

2013-10-13 @ 18:29:18




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?