Såret

Såret läker som sagt fint. Det har blivit en skorpa och pälsen har så gott som vuxit igen det. Däremot känner jag massor med skorpor runt benet lite överallt där bandaget suttit och jag är brydd vad detta kan vara, inte tror jag att alla dessa (sex-sju) skorpor är sår, för hon har inte några alls på de andra benen. Kan det var svamp tro? Dessa hade hon inte då jag tog av bandaget för över en vecka sedan utan det har blivit nu för ett par dagar sedan, hmm. Jag tvättar och donar hela benet i fall att. För övrigt ser allt fint ut.
 
Såhär såg såret ut då jag tog bort bandaget för sista gången. 6 oktober.
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Jennifer

Det kan inte vara typ små "sårskorpor" efter typ "hårsäcksinflammationer"? Efter att pälsen blivit lindad hela tiden och kanske blivit "luggad" osv? Typ samma som vi kan få små "sårskorpor" efter finnar =P (har ingen aning bara en tanke) =)

Svar: Jag vet inte :) Nått är det ju!! Är dålig på sånt ja
mittangsull.blogg.se

2013-10-12 @ 21:44:32



Jossan

Mugg/rasp är ju en sånär grej som kan komma om det är mycket blött eller lerigt i hagarna. Kanske bandaget har blivit fuktigt nu med regn och fukt i gräset och allt blött som hör hösten till.. I alla fall så kanske det gjort så att det hela tiden varit lite fuktigt där och därför har det blivit rasp/mugg :)

Svar: Tack :) Tror det är rasp faktiskt! Med tanke på att hon varit fuktig förut under bandaget.. sen har hon fått så mycket päls och speciellt på benen så detta är inget ja liksom sett utan det var nu för någon dag sedan då jag skulle känna igenom benen.. :P
mittangsull.blogg.se

2013-10-12 @ 21:55:31
URL: http://semtegensis.blogg.se



Jossan

Det var så lite ;) Ja men det är ju lätt åtgärdat i alla fall :)

2013-10-13 @ 18:39:24
URL: http://semtegensis.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?