Äntligen!

Jaaa! Vad skönt, jobbadooo! I över ett års tid har jag haft min rockard och den har inte funkat något vidare. Haha och ja, det var bara en ända liten detalj som fattades, ringar på skaklarna till bakselen som husse så snällt svetsade dit igår. Jag har hitills snurrat bakselens remmar runt skaklarna men det har inte funkat något vidare utan allt har bara glidit fram, så då har man liksom dragit sig för att köra. Sedan selade jag lite annorlunda idag genom att inte fästa fast skaklarna i selens ögglor utan lät dom bara ligga lös i ögglan eftersom jag ändå nu hade bakselen som satt fast i vagnen, tjooo det funkade greeaat och vilken skillnad på Fifa, hon hade det så mycket lättare för sig nu.
 
Så vi tog en liten halvlång mysig runda i eftermiddags. Vi hade det verkligen urmysigt och Fifa så ut att trivas kanon där framme. Det är riktigt roligt att köra (när utrustningen funkar så att säga) och Fifa som haft det lite hackigt med traven fram och tillbaka genom åren tror jag att körning bara är ett plus i kanten för just det. Hon travade på rätt fort emellanåt då jag tänkt ta upp i galopp men istället ökade hon bara på i traven :)
 
Sedan blev hon en dåre en bit på hemvägen. Jisses hon hade så bråttom så det blev tölt-trav tjosan i sluttningarna och bara allmänt fort. Tok ungen!! Nej ni som har chansen kör in era hästar, det är guld värt och hur mysigt och roligt som helst.
 
Imorse när Fifan myste i morgonsolen :)
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?