Precis ett år sedan

Det här inlägget och dessa bilder är PRECIS på idag ett år sedan. Tänk vad roligt det är att gå tillbaka och titta, det är ju därför bloggning är så himla roligt och smart! Haha och jag är inte sur på bilderna, även om det ser ut att jag ska spricka av ilska, men jag ser ut så när jag är så fokuserad haha, måste träna på min fokusmin tror jag ;)
 
11 Mars 2012
 
Fifa kändes jätte mjuk och fin idag, inget i handen, lagom energi. Fast jag får henne inte riktigt att länga steget i tölten som jag vill, det blir till att hon spänner upp sig och lägger in passtakt ibland, hon är nog inte riktigt bekväm med mina skänklar än. Så jag vet inte då, jag vill gärna ha kvar den rena takten men hon måste verkligen börja länga steget om det skall bli nån effekt på skadan. 

Vi får väl skrutta runt så här ett tag till kanske så hon vänjer sig lite mer. Minsta lilla och hon störs och tappar takten helt, den är lätt att få in och den blir jättetrevlig tölten, men som sagt hon skulle behöva ta i lite till, det är liksom mest tölt och inget mer, jag får liksom inte riktigt RIDA henne, men vi kör så här ett tag, det lär nog släppa snart. 

 
 
 
 





Kommentarer
Erika

På ett år hinner det hända mycket. :)

2013-03-11 @ 17:16:43
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Tova

sv: Om jag inte missminner mig så började Matthias rida honom nån gång under 2010. Då borde de ha gått bättre än det hittills har gjort, personkemin stämmer inte mellan häst och ryttare. Nä, vill se Totilas och Edward återförenas så det blir rätsida på det hela.

2013-03-11 @ 17:21:44
URL: http://kazince.blogg.se



Tove

Sv. Klart jag förstår att du inte drar alla över en kam, jag ville bara skriva hur jag ser på saken. Det är väldigt lätt att kritisera utan att veta hur situationen egentligen ser ut ;) sedan så har jag knappt någon koll på hingsten och absolut ingen koll på vem som har köpt honom. Är inte så insatt i dressyrvärlden ;)

Angående Hektor så är inte problemet att han har svårt för trav, han har en otrolig trav när han väl släpper och slappnar av! Både taktren och med mycket sväv. Fyrtaktig trav existerar nästan aldrig, antingen finns traven eller så finns den inte helt enkelt. Problemet är när han fastnar i sin stela sida och på det dessutom vill springa ifrån mig. Han spänner sig och traven är som bortblåst.
Det är lite svårt att komma åt honom nu när jag bara kan rida på vägen, paddocken är igensnöad. Men jag ska longera honom nu så jag kommer åt honom från marken, så får jag se hur det går sen :)

2013-03-11 @ 22:17:05
URL: http://raudur.blogg.se



Tove

Och jag menar inte att du kritiserar utan anledning, har ju ingen aning om hur mycket du vet :)

2013-03-11 @ 22:18:08
URL: http://raudur.blogg.se



Agnetha

Linda du är så jäkla bra! Du har lagt ned så mycket tid och energi och kraft och vad fin du har fått till Fifa. Från när du började känna att det var nåt som inte stämde, konvalecense,perioden och hur bra det är nu! :-D
Heja, heja, heja!

2013-03-12 @ 10:49:24
URL: http://www.agnethagothe.se



sofie

så fin hon är :) Har nyligen hittat din blogg och har fastnat!
Jag undrar lite över din sadel. Är det en bomlös och vad heter isåfall den modellen? Jag är på jakt efter sadel till min unghäst och är liter inne på det här med bomlös så nyfiken på vad du tycker? =)

Svar: Hej vad roligt att du har fastnat för min blogg, vad glad jag blir :) Ja du har alldeles rätt det är en bomlös sadel, en sensation ride sadel, G3 med G4 sits, junior sadel. Skiiithärlig, det är den bästa bomlösa du kan finna, de är dyra men vill man ha kvalité och valuta för pengarna så. Du kan hitta dom på softsaddles :)
Jag fann aldrig någon bomsadel till min häst, alla gled fram eller satt tokigt så tillslut blev jag less och så fann jag denna sadel, tio tummar upp alltså och jag behöver aldrig byta sadel med tanke på att den formar sig efter hästen :)
mittangsull.blogg.se

2013-03-19 @ 20:03:41




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?