Ljug inte för dig själv

Det pratas ofta att man ska vara ärlig mot de nära och kära, men något som jag tycker är bland det viktigaste som bör få en större plats är att vara ärlig mot sig själv. Jag vet hur tråkigt det kan bli att vara oärlig mot den själv, men jag vände och insåg att ärlighet varar längst, man kan leva livet med ärlighet mot sig själv.
 
Ljug inte för dig själv om saker om ting, ljug inte om dina känslor, dina tankar och åsikter. Ljug inte om kärleken eller vänskapen, ljug inte om ditt yrke, intresse eller karriär, var ärlig mot dig själv och känn efter om du verkligen talar sanning i ditt hjärta. Är det 100 % rent?
 
Jag förstår inte hur människor kan ljuga för sig själv och försöka "leva" med det dom lever med, eller kanske är dom så osäkra och otrygga med sig själv, sin tillvaro eller omgivning att de inte ser lögnen de själva skapar? Kanske nöjer man sig med det liv man har och ljuger för sig själv, men hur kan man leva? Hur kan man vara lycklig?
 
Jag måste säga att jag är så ärlig mot mig själv som jag kan bli, det skulle aldrig falla mig in att "nöja" mig och sopa saker under mattan. Ärlighet är likamed lycka, och jag strävar efter att bli så lycklig som jag kan bli. Går inte livet ut på det?
 
Jag håller om de vänner jag älskar hårt, jag är så lycklig med den person jag lever med varje dag så det gör ont i hjärtat, jag har så underbart härliga djur att jag tvivlar aldrig en sekund det finns ingen besvikelse eller missnöje för de ligger så otroligt nära mitt hjärta, jag ser en ljus framtid då min utbildning snart är klar och jag kan förmodligen alltid vara trygg med både jobb och ekonomi. Jag har planer på livet som inte ses som en omöjlighet alls. Jag lever det liv jag vill leva och jag vill tacka mig själv för att jag tog mig hit. Det jag inte gillar sopar jag inte under mattan, det kastar jag bort :) Fan vad klok jag har blivit!
 
Lev livet medans du kan!
 
 
Ärlighet varar längst Linda: fyfasen hur jag ser ut här,
men hade underbart roligt, jag vill inte vara någon annan alls :)
 





Kommentarer
Jossan

Så sant så sant! Man ska vara ärlig med det man är bra på för sig själv också, det är nog lätt att många glömmer det. :)

Sv: haha! Tack så mycket! Han kan ibland ;)

2013-03-27 @ 08:02:35
URL: http://semtegensis.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?