Arrrrrrww!

Jag och Fifa har varit osams i två dagar nu, vi har slagits kan jag säga. Första dagen lyckades jag faktiskt nå fram på henne.. från 0 till 6 i alla fall om man nu ska göra det till en skala. Igår var det från 0 till 1, egentligen 0 till 0 för vi var verkligen inte glada på varandra, fasen vad tjurig hon är ibland och vad gör matte då? Ja säg det.
 
Usch jag var så arg igår så jag red hem, gav upp, "slängde ut" åbäket i hagen och började surt gå hemåt. Fifa står vid grinden och ser väldigt förvånad ut (jag sket i att ge henne mat denna gång, jag var så less och sur så det koka i mig) haha stackars Fifa, eller? I alla fall så så blir hennes ögon superstora, hon höjer huvudet och nickar med det.
 
- Har du inte glöööömt något matte?
 
Trots att jag var sån surpuppa så skar det i hjärtat, hon kan hon Fifan. Så jag var såklart tvungen att gå tillbaka och ge henne en näve havre iaf som jag hade i fickan, men när jag kom in i hagen vände hon bort huvudet och ville verkligen inte titta på mig, jag pratade med henne och försökte få kontakt för jag stod ju bara några centimeter ifrån henne men huvudet hade hon verkligen vikt undan. Tillslut, efter ett tag, viker hon det tillbaka mot mig och tar sin havre. Jag går därifrån och Fifa stirrar på mig en lång stund.
 
Några timmar senare går jag ut, klappar, pussar och säger förlåt till min häst.
 





Kommentarer
tanja

men gumman då är vi två! jag undrar vad kólga och Fifa skulle prata om bakom vår rygg om dom ringde till varandra ;)

2013-03-15 @ 17:26:39
URL: http://fillstastallet.blogg.se



tanja

- jag slår vad om man min morsa är värre än din. Säger Kólga ;)

2013-03-15 @ 17:27:00
URL: http://fillstastallet.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?