Kiropraktor tid

Idag var jag med skruven till kriopraktorn, jag har tyckt att det inte kännts hundra. Det är inget fel på hästen men tölten exepelvis har ju inte varit som den brukar ha varit, hon har rollat en del förut och tappat takten lättare än vanligt, samt inte velat arbeta så som hon gjort innan. Hon har inte kunnat prestera det bästa om jag säger så även om hon gör sina guldstundet, men traven och galoppen har ju varit ganska fin, speciellt galoppen den går det bara framåt med. Med tiden har hon blivit bättre men vi for iväg ändå, alltid bra att kolla upp och jag hade ju mina aningar att det sitter fast någonstans.
 
Hon hade en liten låsning i vänster bog samt i höger länd, ja typ SI-leden. Där var hon lite kort i muskeln och det var hon ju även i höstas när jag var iväg med henne, men kiropraktorn tyckte hon var mycket lösare och finare nu och resterande ryggen var hur lös och fin som helst, hon sa att det märktes att jag stretchat och grejat, så det var kul att höra :) Jag tycker mina tankar stämmer ganska överrens med det kiropraktorn hittade. Hon körde lite laser kring länden och bakåt o har knäckt och donat. Ska bli superspännande att rida imorgon, se om det känns annorlunda.
 
Nattade nyss gumman, lite färska bilder på henne i väntan på mat :)
 
 
Det blir verkligen som ett vackert sagosken i stallet, som glittrande guld!
 
 
 





Kommentarer
therese

Hon är så otroligt uttrycksfull! Och stallet sååå fint :)

Svar: Tack Therese du är gullig du :)!!
mittangsull.blogg.se

2013-07-01 @ 23:45:56
URL: http://thereseflodin.blogg.se



Ida Klausner

Spännande och se om det gav resultat! Hur mycket kostar det med kiropraktor och vad är SI leden? :)

Svar: Strax under tusenlappen tog denna :) SI leden.. ja den ligger mot länden/ korset
http://qvillingehill.com/wp-content/uploads/2013/01/SkelettHelaSe.png
mittangsull.blogg.se

2013-07-02 @ 09:00:19
URL: http://idaklausner.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?