Slängande och svängande - vad tror ni?

Jag tycker Kyra rider såå fiint till musiken på den här videon, det liksom klaffar i takt med musikens rytm, hel grymt mmm. Bra ridet. Har ni tänkt på en sak att vissa hästar slänger och svänger med svansen under ridning, precis som hästen gör under videon. Jag får för mig att hästen "dansar" och gör det av ren glädje och välbehag. Visst kan man se hästar som piskar med svansen då och då av ren irritation, men som den här hästen ser det bara ut som att svansen följer med i dansen. Vad tror ni om svansar som viftar runt under ridning?
 
 





Kommentarer
Julia

Denna hästen jobbar ju verkligen med kroppen, då hänger svansen med också. Speciellt när en häst "sätter sig på rumpan" brukar det synas extra mycket! Det är ibland ett sätt att uttrycka sig också, M talar ju väldigt mycket med svansen. Den svischar gärna med liksom i takt, när vi dressyrar! :)

2013-02-10 @ 14:22:50
URL: http://ohjuliet.blogg.se



tessan

kul att du skriver om det. Precis det problemet är ju med kvistur. det var anledningen att jag bestämde mig för att kolla upp honom överhuvetage första gången. Han är kollad från topp till tå och inget tyder på att han skulle ha ont. Han viftar när man spänner sadelgjorden och när man driver på och kräver nå av han. Jag stör mig extremt mkt på det för att jag tycker det ser ut som att hästen är irriterad när den gör så, medans folk som sett honom säger att man inte ens tänker på det. Knasigt. vad tror du själv om det?

2013-02-10 @ 16:57:41
URL: http://thereseflodin.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?