Fifa kommunicerar återigen

Den finns en till kvinna som tydligen har fått kontakt med min Fifa. Det var roligt att höra, återigen en som tyckte Fifa verkade vara en väldigt rolig och pladdrig häst. Då hade hon enbart sett henne i hagen en snabbis.
 
Tydligen så skulle Fifa ha sänt väldigt många bilder till kvinna X kallar vi henne för jag vet inte om hon vill bli nämnd, en underbar person dock. I alla fall så var det många hästar runtom oss då vi var på kurs, men Fifa var tydligen den som bara slängde ut en massa bilder, hon hade tydligen massor att säga.
 
 
Fifa hade berättat att vi kan träna och rida så fint, noggrannt och planerat, och sedan kan vi huxflux dra iväg i full bus. DET gillade hon, och kvinna X berättade det med både skratt och entusiasm. Haha det här kan ju stämma. Speciellt i somras då jag och Lina red ilag. Vi kunde rida och träna efter vägen, Fifa kunde paddla på så hiiimla fint, det var den tiden då allt flöt på så bra. Hipp som hopp kunde vi dårar bara släppa allt och dra iväg i full jävla kareta, tävlade i världens galopp och skrattade som jäntor. Jag brukar även beröma Fifa med en massa rejsbus efter lite arbete och häromdagen efter ett kanonpass på plan så släppte jag henne lös och sprang en bit och lekte, Fifa for rätt upp i luften i bakut och studsa av glädje, bredvid. Kan det vara allt detta hon menar?
 
Här har vi dragit ner till sjön efter ett intensivt pass på plan
 
 
Fifa hade även gett bilder att hon gillar att planera mycket, planera i ridningen, hon har liksom en plan i huvudet när vi tränar. Fifa är ju väldigt lyhörd och med, oftast, och hon har ju sån glädje till träningen. Det hon kan göra (rätt ofta) är att hon är lite före mig. Ibland kan hon flytta baken innan jag hunnit ge kommando, eller byta varv sekunden innan jag bett om det, hon är ofta någon sekundsdel före mig vilket i sig inte är sådär jääätte ok, så det vill vi egentligen få bort. Kan det vara detta hon menar?
 
Hon berättade även att Fifa såg sig inte som ett sto men heller inte som (en pojk?) hon var.. typ.. hen.. eller ja vet inte men hon fick bilder om att Fifa mer såg sig mer som en feminin smäcker hingst, en som liksom vill visa upp sig och säga PANG HÄR ÄR JAG. Fifa är ju väldigt för att showa i hagen, kröka på nacken, upp med svansen, tjuta med näsborrarna, skaka på huvudet, stegra och slänga med frambenen ja busa som en dåre helt enkelt. Kan det vara detta hon menar?
 
 
Ja hon sa en del om Fifa och skrattade många gånger som om Fifa bara spruta på henne en massa saker på en gång.
- Hon är en rolig häst. Sa hon flera gånger.
Exakt detta sa hovslagaren som var här sist, hon sa att Fifa var en väldigt rolig häst och att vi hade roligt tillsammans. Även hon skrattade ibland i tomma intet som om Fifa sa något tokigt.
 
Ja det ligger ju något i det. Jag vill tro att kvinna X kan kommunicera med djur, hur mycket och om allt är som hon säger vet jag inte men jag kan absolut tro på kommunikationen.
 





Kommentarer
ekka

Ja hon är verkligen busig igår var hon tokig. Sprang omkring sparka mot bitter stegra hoppa på stället och var allmänt ett busfrö :)

2013-02-04 @ 11:51:32



Titti

Sånt där är spännande! Vi tog hem en djurkommunikatör för några år sen,då trodde jag inte alls på det,men jag blev överbevisad. Saker de sa som de omöjligt kunde veta. Men det beror nog på vem det är lite,det ska vara seriöst!

2013-02-04 @ 14:21:25
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Erika

Intressant! :)
Tror du på sånt där eller är du skeptisk ?

Jag skulle vilja pröva någon gång, men inte o betala fler hundra eller tusen för att få någon o komma ut.

Några hundra ja, men inte massor.

2013-02-04 @ 19:29:00
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Nina Liljedahl

Men shit! Det stämmer ju precis på din lilla tulta!
Det som jag facinerades mest av är det där att hon inte känner sig som ett sto, jag har ju skrivit det till dig, att det är ovanligt att ett sto håller på så där mycket i hagen och latjar som hon gör.
Det är ju helt fantastiskt vad de kan få fram, om de är duktiga hästpratare :-)

2013-02-04 @ 20:09:50
URL: http://stallskogalund.blogg.se



Nina Liljedahl

Sv: Jo jag hade ute en djurpratare för länge sedan till min haflinger Luna. Jag tyckte nog att det mesta prataren sa var ganska allmängiltigt och kunde stämt in på de flesta hästar. Det roliga var att Luna verkligen inte på villkors vis ville hälsa på djurprataren, hon rynkade på mulen och lade öronen slickat bakåt och såg riktigt ilsk ut. Och så brukade hon inte göra, även om hon inte var särskilt intresserad av nya människor. Så kanske var det så att Luna genomskådade pratartjejen och därmed tyckte illa om henne? Jag kan inte tänka mig att djur gillar människor som ska hitta på saker om dem.

2013-02-04 @ 21:24:48
URL: http://stallskogalund.blogg.se



Alice

Åh så himla spännande med sådana som kan "prata" med djur! Kul!

2013-02-04 @ 22:05:02
URL: http://vildochvacker.blogg.se/



Josefine

SV: JAPP!! :D Du måste komma ner så vi får träffas!! Och pållarna träffas! :D Enkel tävling på rakbana! Koooom igeeeen! ;)

2013-02-04 @ 23:18:37
URL: http://Isbitarna.se



marianne

Läste ditt svar hos Nina och blev nyfiken, jag har haft djurkomunikatörer hos mej några gånger, jag är jätteintresserad av så´nt och har gått kurs, så jag pratar lite själv ibland.

2013-02-05 @ 08:36:04
URL: http://marresmams.blogg.se



Camilla

hahah vad gulligt!!

2013-02-05 @ 09:07:30
URL: http://bbqridtravare.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?