Hur gick det?

Vi klarade stormen. Fast Sigbritts hus klarade sig inte lika bra då en tall rasat ner och krossat en del av taket, en rejäl skada med andra ord. Stallet fick sig en tall det med, stor stallet, men det klarade sig helt klart bättre, en planka som lossnade, hästarna oskadda. En stuga vi har på gården fick massor med tallar på sig så den ser inte heller så kry ut. Det är kvistar och skit överallt och glashalt på varenda väg. Jag och Fifa var ut på tur förut och man kan säga att sommarhagen är ganska så sönder. Runt kalvstigen ligger träd för träd, det är svårt att ta sig fram. Det ligger träd kors och tvärs över alla vägar, stormen tog i rejält. Jag var ganska rädd igår kväll, det lät som om stormen skulle ta med sig hela huset, men alla levande varelser här på gården är oskadda, hur gick det för er?
 
 
Nu ska vi snart ta och nöja oss med både vänner, middag och bio, det är ju TOPPEN!! Lördag då drar vi till stan och julhandlar, vet precis vad jag ska köpa till alla, förutom Martin, dessutom ska jag hälsa på min fina vän som nu äntligen har fått kommit till sjukhuset i Sundsvall, gud vad jag har saknat henne!! Söndag hade vi också planer men de minns jag inte nu.. vi ska i alla fall renovera om sovrummet jipppieee! Det blir nog söndag det ;) Hoppas ni får en lika bra helg.
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?