Lite sämre..

Gick sådär med Fifa idag. Började med att hon inte kunde trava, ok? Det som inte brukar vara någon konst. Tölten var finare igår, jag tyckte hon halvlyssnade idag så det blev lite småbråk. Galoppen däremot var sååå jävla fin, hon tar ju nästan fattningarna stillastående och uppåt och så rund, skiitfin. Nu har jag mest ridit i fattningar men tog ca ett helt varv i båda varven denna gång för att utöka kraven lite och hon håller den såå mycket finare än vad hon tidigre gjort.
 
Red även ut sedan med Erica på kvällen, men jag tycker inte överlinjen rundar sig som den ska, hon tappar den ganska lätt. Kanske har hon träningsverk, hoppas för nu vill jag inte att det ska gå bakåt igen, nej tack! Traven var helt plötsligt så uppe säker och fin och galoppen var inte att klaga på nu på rakspår men i tölten kom hon inte riktigt fram och överlinjen var inget att hurra för, gick dock bättre på hemvägen med lite varvning av galopp så jag får nöja mig med det. .
 
Jag tycker rygg och kors gått tillbaka till det där svankiga läget igen när hon bara står =/ Det gillas INTE, detta blev sedan hon fick stå två dagar, jag förstod väl att det skulle bli något, hon behöver hållas igång regelbundet för att det ska hålla i sig. Hoppas det rättar till sig snabbare denna gång.
 
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?