Tack vare denna film har jag min Elmo

Vägen och mötet med Elmo är faktiskt ganska fin, lite som taget ur en saga. 
 
När jag var tonåring så träffade jag en bekants valpkull en kväll som var  av just rasen isländsk fårhund. Sedan den dagen bestämde jag mig att en sån, en sån ska jag ha, inget snack om saken. Åren gick, saknaden efter en hund var enorm. Så kom den tiden då man inte längre bodde hemma och man fick äntligen styra och ställa som man ville.
 
Jag började genast att kolla runt på alla kennlar i hela Sverige via nätet. Jag kikade även på youtube på isländsk fårhund från olika länder för skojs skull.. men så en dag stötte jag på den här videon:
 
 
Jag var fast, jag bestämde mig direkt att sådär ska min framtida hund vara, jag blev totalt kär i den här tiken. Så jag tog och kollade upp vem som ägde hunden och kontaktade ägaren som höll till i Norge. Embla, hette valpen på filmen och hade blivit så pass stor att en kull planerades, yes! Dock skulle det väntas något år och vi hade planerat att skaffa hund just den sommaren, men jag gav inte upp där. Emblas pappa hade nämligen precis parat sig med en tik och det väntades en valpkull i maj det året, alltså Emblas halvsyskon.
 
Jag kontakte kenneln på en gång och tingade en hane med bums. Jag var den första som fick välja hane och jag tog då Elmo. När vi sedan hämtade lilla Elmo var han den ända av alla valpar som kom fram i valphagen, klättrade på kompostgallret och rätt upp i min famn.
 
 
 
 
 
Det kunde inte ha blivit bättre, och han är väldigt lik sin halvsyster Embla :)
 





Kommentarer
emelie

Ja han är riktigt snygg och smäcker lixom! vet inte om han är bedömd! vet att när jag var upp till Rotur i sommras, så var det massa folk där och kikade på honom när han sprang runt i volten och skrev ne rpå papper! när han röde sig i olika gångarter. Gud vilken söt liten vovve!! hur go som helst ju! =)

2012-10-31 @ 07:20:21
URL: http://www.lillaemmpa.blogg.se



Emma

Herregud vad söt!
SV: Åh vad kul! Rasen är så himla fin! :)

2012-10-31 @ 08:50:56
URL: http://ishastarnas.blogg.se



erica

Gud vad lik du är din mamma på bilden med uppfödaren!!

2012-10-31 @ 16:35:06
URL: http://minsvala.blogg.se



miranda

Sötnosar!

2012-11-02 @ 10:22:07
URL: http://www.ponnymirre.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?