Skydd

Nästa inköp blir karledsskydd. Min lilla har trampat sig, sår som läker väldigt sakta. Hon har inte haft boots på ett bra tag nu, varken skyddboots eller vikter pga såren. Dock märkte jag igår att hon trampat sig ytterligare så jag kan bara inte rida utan skyddsboots. Värst är det ju nu när hästarna är broddad. Så jag tror jag får ta och införskaffa mig karledsskydd, kanske kan vara till liite hjälp iaf. Nu är jag så rädd att bootsen ska skava mot såren =/ Det är klyvigt det där, hur man ska göra, men tror jag får testa så.
 
 
Sedan funderar jag lite på vad jag ska ha för skydd vid ridning i djupsnö, Vanliga skyddsboots far bara upp av all snö och går sönder kring min erfarenhet. På Bitter har vanliga gummiringar funkat men tror inte det räcker till Fifa, hon behöver skydda en större del. Så vad använder ni för typ av skydd i djupsnö?
 
 
 





Kommentarer
Erika

Har inga bra tips o dela med mig ut av.
Men de är svårt när de är djup snö.
Men får du tips om något bra vore de kul om du delar med dig av de i ett inlägg. :)

2012-11-14 @ 20:56:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Josefine

Kotringarna är oslagbara! Samma med karledsskydden, ska köpa ett par själv jag med. Annars vet jag folk som lindat flexilinda (gaslinda??) och ridit i djupsnö! :)

2012-11-14 @ 22:01:08
URL: http://Isbitarna.se



Erica

Det blir jag bara väldigt glad att du gör!! Det kan Svala behöva, Någon som kan rida ordentligt! :) Jag blir ju bortskämd med en "privattränare" som rider min häst ;) hihi.. tack gumman det är mkt mysigt här. vardagslyx!

2012-11-14 @ 22:08:03



Josefin

Hej! Vilka snygga små skydd, vart finns dom att köpa?
Jag har boots i tyg till Dokka och nu i vinter så får hon gå avskodd. Då jag inte gillar broddarna. Hur gör ni med skoning av hästarna och hovslagaren när ni inte har ett stall att ta in dom i? Eller har ni en liten yta? Funder hur vi ska göra med våra när vi flyttar ut till gården. Med vänlig hälsning, Josefin

2012-11-17 @ 10:02:54
URL: http://deladiways.blogg.se



Anonym

Glömde säga att vi får egen mark ca 3 hektar med skog, det finns garage och uthus som vi tänkt bygga om till vindskydd och ev ett litet stall längre fram i vår. Med vänlig hälsning, Josefin

2012-11-17 @ 10:06:43




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?