Skaklar till rockard förlängd!

Kära kära Martin, hur skulle jag klara mig utan dig? Igårkväll höll han på länge med min rockards skaklar, han är så noggrann så det tar ju sin tid. Han mätte och dona för att det skulle bli rakt, svetsa, slipa och måla. Han är så händig min sambo! Nu förlängde vi med hela 30 cm, dom var väldigt korta med andra ord. Man kan knappt tro att han har förlängt skaklarna!

                       

                       

                                   

                                                                                Linda






Kommentarer
Jossan

Det syns ju inte ens!! :O jag e imponerad! Härigt att ha en sådan karl! :)

2012-05-11 @ 16:34:56
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Titti

Jisses hade det varit min karl hade det väl varit världens skarv ;) Du har en duktig sambo du :D Nu är det bara att börja köra in då :)

2012-05-11 @ 16:52:31
URL: http://livetpavischan.blogg.se/



Julia

Jag tycker allt att våra män låter lite lika!

2012-05-11 @ 17:30:35
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



elinor

Fast nu är det såhär det fungerar, en häst med röd grundfärg till exempel fux eller isabell (röd med gulgen) syns inte silveranlaget på utan det kan bäras dolt i flera generationer. Har man däremot en häst med röd grundfärg som har två svarta föräldrar som till exempel min safira jag hade då vet man att den inte bär silver anlaget. Om en häst är svart eller brun grundfärg så syns silveranlaget och den blir tex silversvart eller silverbrun så det är alltid grönt att betäcka med en svart eller brun häst oavsett hur mkt silver som finns dolt för den har inte anlaget själv och avkomman kan inte få dubbla anlag som ger defekten. Visst har alla hästar silveranlag bakåt MEN det är det dubbla anlaget man ska akta sig för för det är när det är i dubbel upplaga som det är farligt. Så om man ska betäcka med fux bör man kolla så att det finns ett "stopp" du kan kolla mer på silverkedjans hemsida, Tim Kvick är expert på det där och vet allt om färggener, men jag är rätt kunnig jag med för jag har pluggat en del och vi håller på mkt med avel på bla silver. Ang Herkules han tilltalar mig inte alls, tjock och knubbig :P men smaken är som baken, men jag skulle inte betäcka med en hingst som hade 7.58 på exteriören på en bedömning vars mamma har 6.99 tot med 6.85 exteriört och 7.08 på rid :S, förstår inte ens att dom har satsat på att visa om den hingsten övt, hade en hingst jag visade fått så dåligt hade jag kastrerat. Sen är han ju inte femgångare heller. Jag har inte alls koll på vad för hingstar som finns i närheten av där du bor. Men dett finns typ 400 hingstar i sverige och många är riktigt bra hingstar så det finns ingen anledning att ta någon som är varken fux med dolt silveranlag eller någon med tråkig stam :)

2012-05-11 @ 17:31:56
URL: http://engelstoft.se



Anonym

Tack så mycket :)

Gjorde en fladdermus man kan hänga i taket när min minsta bror var liten som jag gillar riktigt mk med. Tänk vad man hittar när man är på vinden & grejjar hos mamma. Nästa vecka kanske man hittar mer ;)



Kan förstå det, kände så under tiden jag gick floristutbildningen. Kvällar, helger & loven hade vi jämt att göra.

2012-05-11 @ 17:34:35



Sessan

Kommentaren ovan var från mig ;)

2012-05-11 @ 17:34:55
URL: http://impalaa.blogg.se/



cia

Sv; Skulle aldrig i mitt liv vilja driva ett turridnings stall så nej de sysslar vi inte med ;) Vi har lite uppfödning :P



Ska prata med Katrin och se om de inte går att fixa :)

2012-05-11 @ 17:49:21
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se



Frida

Jisses, det vad bra gjort!



Svar: Jag blev dränkt när jag cyklade från stallet, 20min regnade det och var blöt längst in på kroppen...



Det var en fin rumpa som förgyllde bilden :D

2012-05-11 @ 19:33:15
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Tessan

Vilken otroligt underbar pojk du verkar ha :-)



SV: Japp, självaste Vidir. Han var inte helt igång, men red honom i paddocken. En otrooooooligt härlig hingst! Gillar honom rejält. Gudomlig att rida, härligt huvud. Mjuk, och superfin :D (FLOTT!!!!)

2012-05-11 @ 20:08:32
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



nina

Wow, det syns ju verkligen inte alls att Martin har förlängt skaklarna. Han är verkligen duktig! Inte nog med det, han är ju superssnäll också som gör det, trots att han själv inte är någon hästkille. Håll hårt i honom! ;-)



SV: Jag gillar inte heller blåögda hästar, men Minou har alltid älskat det. Som det ser ut nu så kommer vi att få fler Isisar här på gården. Varav en är blåögd kanske? ;-)

2012-05-11 @ 21:50:22
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Erika

sv:

Anledningen att jag vill ha en paus är att jag har ingenting o skriva om.

Och de jag har o skriva om är kanske inte de positivaste och eftersom det är svårt för er läsare då inte riktat i mot dig abolsut inte.



Du är kanon rolig.



Men svårt för läsarna att hum, vad händer, varför gör du si, varför gör du så ?

hur fan tänker du ? m.m. känner jag nae en paus för o återhämta mig och kommer tillbaka med mer glädje och så vore nog roligare för läsarna o för mig. :)



Mår/mådde dåligt oxå p.g.a allt.

Blivit bättre idag då jag fått lite positiva besked, men samtidigt negativa så de händer lite för mycket privat saker för att jag ska orka med.



Så de är anledningen.

Men som det ser ut just nu kommer paus ta slut nästa vecka inte i form av inlägg dagligen som de varit hittills.



Men något inlägg kanske varje dag, eller varannan eller 2-4 i veckan fram tills allt är på fötter igen :D

Oj långt detta blev (trött som tusan bara skriver o skriver utan o tänka på vad jag skriver)



Jag är inloggad dagligen, jag läser era bloggar bland annat din dagligen så vill man mig något får man kasta in en kommentar loggar in minst morgon & kväll :) typ..

2012-05-11 @ 23:24:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Oj vilket bra jobb han gjort!



SV: Alltså tja, i ärlighetens namn kan jag inte säga säkert att hon gått över alls än, ultraljudet var inte så exakt, men det som oroar mig mest är att hennes mage är så liten, oavsett om hon gått över redan eller har två veckor kvar liksom. Det känns så osannolikt att hon alls har plats för ett föl i den pyttemagen :S Jag hoppas du har rätt hur som helst!

2012-05-12 @ 00:21:24
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Elina

Vilken händig karl du har!



SV: Det var underbart! :)



Ja, närmsta islandstränare är väl ca 15-20 mil enkel resa från mig, och med tanke på att min häst blir så spänd i transporten så känner jag inte för att åka så långt för en träning.



Jag har många dressyrtränare i närheten, så jag ska höra om någon av dem kan tänka sig träna oss! :)

2012-05-12 @ 10:12:26
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?