Men läs först!

Visst är det lite smått irriterande när folk kommenterar utan att ha läst inläggen? Jag orkar inte skriva och förklara mig för alla jämt, svaret står ju oftast i inlägget, varför ställa frågor eller ifrågasätta när man redan har svaret? Risken med min blogg är att man bara tittar på bilderna då jag har en förmåga att drösa upp en bunt. Jag själv är inte helt oskyldig, inte ett skvatt heller, jag kan också mycket väl ha skumläst eller bara tittat på bilderna men då är jag noga med vad mina kommentarer innehåller, skall jag då ifrågasätta eller komma med strikta åsikter så läser jag alltid inläggen först. Folk är lata, börja läs och få lite "allmänbildning" för fan :P

Många har ifrågasatt varför jag inte har hjälm på huvudet???? Med jämrande läte. Jag rider ALLTID med hjälm och de gånger jag inte gjort det finns ALLTID en förklaring, jag skriver jämt varför ingen hjälm finns på huvudet när det väl händer, för jag själv är väldigt noga med att skydda mig (lät lite snuskis) men det är sant. De senaste ridbilderna utan hjälm skrev jag klart och tydligt att jag faktiskt hade glömt den för typ första gången i mitt liv ändå frågade folk vart hjälmen var (även om det faktiskt är helt upp till mig). Samma med hackamoret, huuuh fick göra ett eget inlägg om det trots att jag gett många förklaringar till varför det satt så långt ner och att jag faktiskt var väl medveten om det, det blev en hel bunt med kommentarer kring det. Jag har tänkt skriva detta inlägg för länge sedan men glömt, blev dock påmind när fler började prata om självaste hjälmen så det var inte till er personligen. Jag skriver heller inte bara ang hjälmen och hacket, det är mer ett exempel, men jag tycker det är viktigt att man läser inläggen först innan man öppnar munnen, bloggar är faktiskt till för att läsas, annars är det ju ingen ideé att man skriver.

Okej om man missat det förklarande inlägget längre ner, det är inte lätt att hänga med alla gånger, men om man ifrågasätter i samma inlägg där svaret faktiskt redan finns eller om svaret finns lite överallt - latmaskar på er!  

                                
  
                                                        

                                                                        
                                                                                Linda


 





Kommentarer
Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Sorry, läser dina inlägg för det mesta noga.. Men ibland är hjärnan trött. Menade förövrigt INGET illa, bryr mig bara om dig.

2012-03-22 @ 21:02:30
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Men jag står fast vid att om du glömt hjälmen så tycker jag man ska skippa ridningen (utan ett besserwisser-pekande-finger) har själv varit med om en allvarlig olycka där hjälmen bokstavligen räddade mitt liv. Som sagt inget illa menat Linda!

2012-03-22 @ 21:06:28
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Sv: Okej, förstår :) Tänkte först inte säga något.. Men kunde inte låta bli och det var som sagt bara av omtanke. Folk får göra precis som de vill!

2012-03-22 @ 21:11:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



Sessan

Håller med dig om att det är väldigt irriterande när folk ifrågasätter/frågar saker som redan står i inlägget.

Jag är inte så insatt i hästvärlden men för det mesta läser jag dina inlägg, ibland när jag är för trött för att läsa så ser jag bara på bilderna men då kommenterar jag just bara bilden.

2012-03-23 @ 10:59:03
URL: http://impalaa.blogg.se/



Erika

Håller med.

De är irriterande som tusan när folk inte läser inlägget.



Har fått massor kommentarer.

Hej hur mår du ?

I inlägg där det står klart o tydligt att jag ligger hemma i feber, till o med rubriken har de stått sjuk på. haha!



SV:

Riktigt framme vid sommar är de ju inte här. ;)

Men hagen som jag släpper Raski i nu har vilat sen augusti i alla fall, minns inte exakt.

Men den har ju en del gräs i sig sen tidigare, och nu börjar de bli grönt.

och då börjar jag släppa redan så hon vänjer in sig sakta. :)



Jag släpper ju ut dygnet runt från och med första veckan i maj.

så lite tidigt än kanske, brukar vänja över kring första veckan i maj, från 10 minuter 3-4 dagar på någon vecka.

Sen öka 20 minuter, sen 40 minuter.



Och sist 1 timme.

Sen brukar hon faktiskt få gå där dygnet runt, för jag vågar inte ha Raski själv där borta i flera timmar.

eftersom hagen ligger lite dumt till, så ingen ser om hon rymmer.



2012-03-23 @ 19:39:02
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Frida

Helt rätt Linda!



Förresten, nu är Müsli över ett 1 år :)



Svar: Nu har halsontet försvunnit, men tack ändå :)

2012-03-24 @ 16:36:43
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?