Hackamore inlägg

Kära läsare :) Nu gör jag ett eget inlägg för hacket då det är så många som påpekar att det sitter för långt ner. Det är jag väl medveten om och har förklarat till varför. Det går inte att höja något mer på det träns jag har och det funkade heller inte höja tränsets sidostycken i de nya hålen då käkremmarna tar i. Hon har sånt litet huvud den här hästen, ett ponnyhack var väldigt stort. Något annat träns utan nosgrimma har jag inte.

Längst fram på hacket kan man ju spänna. Det är spännt längst in och måste det göras fler hål där kommer jag få kapa en del av remmarna vilken blir ganska så fult- trist om man skulle sälja det en dag- vilket jag inte tror men vill helst inte klippa på allt för att hon är så tiny, men jag tror inte att det skulle förbättra saken ändå, tränset måste liksom lyfta upp hacket. Jag skall dock kolla lite med kedjan idag om jag kan åtgärda något där, men som sagt jag tror det hänger mer på tränset än hacket. 

Så det är väl till att man får fixa fram något nytt träns, eller sidostycken som Frida tipsa om. Men jag vet det sitter helt klart för långt ner..

Kanske någon vill sälja ett vanligt svart islandsträns (utan käkrem såklart) ? Ej rundsytt! 

                                    
                                                                              
                                                                           Linda





Kommentarer
tanja

jag kan kolla om jag har något så kan du få de för pälsglanset :)

2012-03-12 @ 11:54:37
URL: http://fillstastallet.blogg.se/



Erika

Du skulle nog ha sido stycken som är i ponny. :)

om det inte redan är det på de du har.



Har själv huvudlag i cob, sidostycken i ponny och pannband i full på de träns jag har hackamoret på.

för annars satt de för långt ner. :P

2012-03-12 @ 13:07:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

du har inget gammalt träns eller ett slit å släng träns??? För då kan du ju klippa av käkremmen.

Bara ett tips ;D

Fick med ett sånt träns när jag köpte Skuggi å d använder jag till hacket tills jag hittat ett träns å tyglar i samma färg som hacket ;D

2012-03-12 @ 22:39:05
URL: http://backaskog.blogg.se/



NIna L

En liten fråga bara, jag har ju aldrig ridit på hackamore så jag kan inget om det....vad gör det för sada att hackket sitter där det sitter? FIfa går ju jättebra med det, så det känns verkligen inte som något akut problem. Dessutom har ju du väldigt mjuka händer, så jag tror knappast inte att du kan skada henne.

Borde det inte märkas på Fifa om det inte satt bra?

2012-03-13 @ 12:00:32
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Ja precis, onödigt av mig att påpeka det igen egentligen. Men jag tycker det är viktigt att det sitter rätt :) Men, undrar lite vars man kanske kan hitta ett billigt träns, kan fundera lite :)

2012-03-13 @ 22:34:29
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?