Vad många...

Islänningar som är sjuka och skadade! Varför? Det är riktigt märkligt tycker jag. Jag läser i många bloggar där deras islandshästar är dåliga, Fifa är ju en av dom, eller dålig och dålig hon har ju en skada som är under rehab och det kommer den vara ett bra tag, men vad är det som händer? Det var en hel del islandshästar som var dåliga förra sommaren när jag var iväg med Fifa hos förra veterinären, det var nästan bara med islandisar på "kliniken" ja man kan ju inte annat än bli lite fundersam?

                                                       Fifa förra juni. Bild tagen från Ullis blogg.

                        
 
                                                                               Linda





Kommentarer
malin

min familj är bäst! <3



det vet vi inte riktigt.... något med hovarna i alla fall :S i morgon åker vi till klinik och röntgar... hoppas på det bästa!

2012-06-06 @ 19:36:47
URL: http://malinsjolander.com



Li

Har reflekterat över precis samma sak, tycker alla isisbloggare har halta och sjuka hästar. Eller också är det bara för att man själv har det, som man märker det mer (typ det där syndromet när man köper en röd volvo tex och enbart ser röda volvos överallt) =)

2012-06-06 @ 20:02:34



Erika

Kanske något som går bland islänningar. :/

Men trist är det.



Grim står ännu och vi har inte återbesök förens den 19e juni.

känns långt, långt bort nu, men de är ju snart.

önskar vi kunde åka imorgon vill veta hur de är med honom.

2012-06-06 @ 20:48:18
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Julia

Jag tänkte skriva ett ungefär likadant inlägg även om både Stelpa och Atli hållt sig friska. Men senaste veckorna har vi hittat sår på båda, så peppar peppar :P

2012-06-06 @ 20:53:18
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Jenny

Hej,

Jag såg på Softsaddles.info sida att du har sadel ifrån dom. Är du fortfarande lika nöjd?

jag är lite inne på att skaffa mig en bomlös. Tingeling har gått med en G3 med G4 sits tidigare och trivts i den och nu har jag väldiga problem med att hitta sadel som passar både henne och mig och då slog mig tanken att kanske testa en bomlös som hon haft förut.

Upplever du att du kan rida dressyr på samma sätt som i en bomsadel?



Mvh,

Jenny

2012-06-07 @ 08:52:35
URL: http://lilatiger.blogg.se/



Jossan

Peppar peppar ;)

2012-06-07 @ 16:29:18
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Jenny

Fast överrepresentationen KAN ju vara kopplad till att islandshästen är en väldigt populär ras, räknar du bort "travare" och inte varmblod som en enda ras så är det ju antagligen den mest populära rasen i Sverige, men visst håller jag med dig om att många verkar vara dåliga just nu. Hoppas det bara är en slump!

2012-06-10 @ 16:21:36
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



gullan86

oh kan du inte skriva ett inlägg om din sadel och berätta hur du upplever den, att rida dressyr i, hur man sitter? brett smalt? vilka fördlear/nackdelar den har osv.



sv:

Har med funderat på detta och jag tror det kan ha att göra med att fler och fler(inte i ditt fall) rider sina hästar på mjukt underlag såsom paddock/ridhus och fler börjar sattsa mer seriöst men många går för fort fram/harvar runt på en obalanserad häst.

lätt för kotledsinflammationer då.

sen blir islandshäst folk mer kunniga med och kollar upp hältor/sjukdommar.

och att de blir fler och fler med.



annars är ju islandshästen en av de mest poppulära raser men en av de mest friska med, det kan man ju se på försäkringspremien.



men verkar ju gå mot en sämre trend uppenbarligen. trist.



mina två har aldrig varit sjuka eller halta tack och lov, glampi blev biten svårt att en hagkompis i halsen bara men det är ju inte något vi kunde rå för eller vad man ska säga.

2012-06-12 @ 01:17:11
URL: http://gullan86.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?