I dare you!

Jag blev utmanad av Julia till några frågor, så jag tar väl och ställer upp här på morgonkvisten!


1. Hur är din absoluta drömhäst, i utseende och egenskaper?

Fifa är ju faktiskt en drömhäst, så länge som jag väntat på att få min egna islandshäst och nu är hon här! Så hon är ju egentligen den drömhäst jag väntat på, ska man kräva lite mer och drömma lite så vill jag gärna ha ett sto eller hingst, islandshäat såklart, unghäst, färg spelar ingen roll men jag gillar ju som sagt skäckar idag, villig och lätt för kommunikation där vi utvecklar oss framåt i ridningen med hemskt gärna fina gångarter som kan ta oss lite längre. MEN det är ju Fifa ju :D! Ja jo nu vet vi ju inte hur långt hon kan ta oss med hennes gångarter, men vafan det spelar ingen roll, det är vägen dit som är det roliga, jag är inte ute efter ära och glory! Men visst vore det häftigt att ha en riktig sån där wowhäst, men då vill jag gärna ha avlat fram den själv efter Fifa. Skulle aldrig köpa en häst som redan nått till wow.

2. Vem är din förebild?

Det beror på, Martin min sambo är en stor förebild, en sådan driftig, smart, generös och fin människa önskar jag att jag var :) Annars är Lina (min tränare) en förebild, hon har en otrolig känsla för hästar, vissa bar föds till det.

3. Vilken är din favoritfilm?

Väldigt svår fråga eftersom jag är en mycket stor filmnörd. jag gar grymt många favoritfilmer men nu tog det stopp i huvudet, några av de nya jag gillar är Real Stel, This means war, Jump Street 21. Mest för att ge lite nytt filmtips! Sedan lite fjortisvarning kanske men jag är verkligen en Twilightnörd också. Jurassic Park filmerna gillar jag, är lite utav en dinosaruiefjant. Transformersfilmerna, X-men. Sedan älskar jag romantik men nu kommer jag inte på nån :O

4. Vad är det absolut bästa du vet? Varför?

Djur - jag blir så harmonisk och glad när jag är kring djur. Har alltid varit en djurnörd sedan liten och kommer alltid att vara, annars är väl Martin såklart det bästa jag vet, och godis ;) LAKRITS!

5. Vilken är din favoritmat?

Rosa fisk (hemligt recept), grillat,

6. Vad är det bästa med hästar? Varför?

Som jag skrev ovan jag känner mig så glad och harmonisk, jag befinner mig i en anna värld kring dom. Jag bara älskar när man når ett mål, när man utvecklas tillsammans och skapar ett sådant fint band och samspel.

7. Hur länge har du ridit?

Sedan jag var tolv, hmm får se nu 11 år blir det.

8. Hur klär du dig när du inte är i stallet?

Ja går jag bara hemma blir det mjukisbyxor och skön tröja. Är jag på skola, hos vänner, stan, fest o.s.v så
kan det vara tajta höga jeans, stövlar, topp, tunika, klänning, shorts, ballerinaskor, ja lite av det mesta :)

9. Vilken är den roligaste stallsysslan?

Jag har ingen stall syssla ^^ Mina hästar går på lösdrift, men jag har ett litet flyttbart stall så när jag väl får mocka så klagar jag inte, det är mysigt.

10. Vad är din styrka respektive svaghet inom ridningen?

Detaljer, detaljer, detaljer. Att se småsaker, jag skulle gärna vilja ha ett öga och känsla för sånt, 
Alltså det där lilla lilla som man inte lär sig se eller känna på en dag. Vill få en bättre och starkare känsla och öga för det. Jag önskar dessutom att jag inte oroade mig så mycket när det kommer till Fifa, man kan säga att jag har blivit lite förstörd sedan vår långa resa. Vill även stärka min tro på mig själv. Min styrka i ridningen är att jag har en enorm vilja. Jag har en känsla och lätt för att lära, har lätt att fånga kontakten med hästen. Jag är väldig påhittig och engagerad, gör allt med mina hästar (djur).


11. Hur ser en perfekt lördagkväll ut för dig?

Oj, vilka svåra frågor egentligen, för det beror ju på vad man är sugen på för stunden. En filmkväll med sambon och gotta är inte fel, men heller inte kanske en vin- drickkväll/ med några vänner.


                                                                            Linda






Kommentarer
Jenny - åländsk islandshästryttare

Sv. Det är lugnt, har skickat över den så du får gärna kommentera om du gillar eller inte gillar den och om den ska ändras nått, du sku gärna få göra en skiss hur du sku villa att det sku se ut :)

2012-06-04 @ 08:53:42
URL: http://sweetbyjenny.blogg.se/



Julia

Kul att läsa dina svar!

2012-06-04 @ 11:25:20
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



nina

Du glömde en viktig grej, utmaningar ska man skicka vidare till någon man är nyfiken på ;-)

2012-06-04 @ 14:22:13
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Jenny

Haha, jag är också en dinosauriefjant, jag tycker det är jättehäftigt med dinosar :D

2012-06-04 @ 15:31:04
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Ulrica & Ari

Hämtade ut pannbandet idag, & ojoj vad fint det är! Kan inte sluta titta på det!

Vågar man ens sätta det på hästen liksom, det kan ju bli skitigt, hahaha!

Ge Fífa en extra puss från mig som tack!

Kramar

2012-06-04 @ 16:54:20
URL: http://unicorn.blogg.se/



Frida

Jag gillar också X-men :)

2012-06-05 @ 20:18:24
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?