Uppdatering

Nu har Jennifer tagit sina två hästar hem till sig, deras semester här var över för denna sommar, skit tråkigt men förstår ju att hon vill ha hem sina älsklingar igen. Bitter han är förtvivlad, det spelar ingen roll att Fifa går med honom, han skriker och skriker efter sina vänner. Stackarn, nu skriker han när han ser mig också, han verkar ytterst förvirrad.
 
Erica och Svala är på hästrallyt i Hassela över helgen, så det är bara Fifa och Bitter här nu. Har faktiskt satt ut annons om att vi vill ha hit fler hästar på betet, men verkar gå segt, de flesta har såklart redan fixat plats för sommaren, men vi har alldeles för mycket bete för tre hästar, alldeles för mycket för fem till och med.
 
Fifa fick ledigt nu i helgen, skorna glappar och hovslagaren kommer imorgon. Sist jag red blev en tur till skogen, himla roligt att hon verkar så säker på traven nu, dock börjar tölten försvinna, man får kämpa för att få fram den, skit tråkigt förut satt man ju och åka tölt, hon bara flög fram med världens energi, nu är det som att tölta fram på en sönderriden ridskoleponny, ne men typ, Lina tyckte hon var fin sist vi töltade på plan och visst det var hon, men ute är det hej kom och hjälp mig och jag tycker det är fruktansvärt tråkig, tölten som var finast och den som hon älskade så. Aja allt går upp och ner så är det ju.
 
Bloggsuget är väck och även så fotograferingen. Jag tar aldrig med mig kameran längre, vad har hänt liksom? Ända sedan min första kamera tog jag med den överallt. Kanske det är just det som är problemet.
 
Är det ingen rom skall göra något roligt och speciellt med sin häst i sommar??
 
Linda





Kommentarer
Frida

Vi har inget roligt inplanerat, men jag vill försöka få till några lektioner med någon tränare. Känner att det behövs, men först och främst ska jag ta mig upp på hästen igen också!

2012-07-01 @ 13:49:56
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Sessan

Hoppas ni får napp på någon som vill stå hos er.

2012-07-01 @ 13:59:25
URL: http://impalaa.blogg.se



Nina

Jag har inget roligt inplanerat mer än att Jade ska börja ridas igen. Först blir det bara skritt i ett par veckor innan vi går vidare med trav och sedan galopp. Men jag är så himla glad att Jade är frisk i sina fötter igen, så att vi överhuvudtaget *kan* rida, så det räcker för mig.

För övrigt har jag nog beslutat att Silfrún ska få åka till en hingst och det är ju verkligen spännande. Även Yrsa ska betäckas och eventuellt Daisy. Vi tänker som så att om vi betäcker tre hästar kanske vi i alla fall får två föl.

Har du något speciellt inplanerat då? Sommarjobbar du eller är du ledig?

2012-07-01 @ 22:36:44
URL: http://stallskogalund.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?