Nosnät

Kan ju vara fiffigt för de hästar som har headshaking eller väldigt problem med insekter vid uteritter. Fästes i nosgrimman där den hänger lätt ner över mulen som skydd för både sol och flygfän. Finns att köpa lite varstans. Nosnätet på bilden nedan hittar ni på Filippas ridsport och kostar 59 :-
 
De senaste gångerna har vi haft flugsvärm runt om oss jag och Fifa på våra turer, jag har fått flera flugor i ögonen som jag i förtvivlan fått gräva ur, äckligt. Fifa blir irriterad och skakar på huvudet vid skritt. Dock är de otäcka flygfäna inte bara omkring mulen utan runt hela huvudet, så ett nosnät hade nog inte löst problemet för oss.
 
Någon som testat nosnät?
 





Kommentarer
Clara

hur ska det hjälpa :o känns mer som att ett helkroppsnät hade varit lämpligt här i skåne för att skydda sig från alla äckliga bromsar och flugor!

2012-07-10 @ 20:10:38
URL: http://tvistirni.webblogg.se/



Erika

Är de riktigt hemskt brukar jag rida med flugpannband på tränset.

De hjälper ju lite grann i alla fall.
Sen måste mina ha huva på sig i hagen för de är hemskt med flugor o sånt nu.

SV
Joo..
Jag försöker ut o vissa dagar bara gasa på så hon får sträcka ut för de tyckte yvonne (som behandlar Raski med ultra ljud) att de var bra för o låta henne sträcka ut rejält osv.

Även tyckte de är kul o jobba fram bjudningen.
Jag har börjar rida lektioner nu. :)
Tog två lektioner nyligen vet inte om du läst de ?

Ena lektionen först blev för en A-tränare i dressyr.
Men kände inte att de klickade mellan oss.

Så prövade sen en C-tränare i hoppning & dressyr.
Där klickade de.
så nu åkte hon Lisa på semester, men bokad en ny lektion så den 25e juli rider jag för Lisa igen. :D

Så är tanken o fortsätta för henne efter de.
Ta regelbunda lektioner osv.

Och utöver de träna lite själv.
Även ut i skogen o mysa runt, rejsa, träna på lite kortare galopp försöka jobba lite så hon får trampa under sig rejält o så.. :)

Tror de kommer ge Raski bättre energi o bättre bjudning när hon har mer muskler, mer kondition osv så hon orkar mera.

Då kommer nog bjudningen oxå. :)

2012-07-10 @ 20:41:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Titti

Nä sånt har jag aldrig testat. De kusar under magen tycker jag verkar vara mer irriterande för dem. Sv: hraffe är det på bilden ;)

2012-07-11 @ 06:36:57
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Caroline

Jag använder det till Örn, och har hjälpt oss massor.

2012-07-11 @ 17:04:55
URL: http://islandscarro.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?