Två nya hingst favoriter?

Jag var ju och träffade en goding i veckan. Svartur vom Hochwald. Namnet är en länk. Ext: 8.23
Rid: 8.06 Tot: 8.13
 Han är riktigt fin faktiskt, smäcker, långbent och hög, sånt som Linda gillar ;) Han har ju verkligen den där storhäst gången. Gick in i boxen och hälsade lite på honom, han verkade vara jättetrevlig, lugn och social. Haha man ska ju passa på, vill gärna träffa så många hingstar som möjligt så man lätt kan välja åt Fifa skruttan sedan. 

* VM Silver 2011, T2 YR
* Svensk Mästare 2011, V1
* Svenskt Guld Kombination 2011
* Svenskt Silver 2011, T2
* 1:a (Elitklass) Firmakeppni Fors Gård 2010
* 1:a inomhus tävling 2009, V1 på 7,87 * Uttagen till Landslaget 2009
* Svensk Mästare 2009, V1
* NM Silver Kombination 2008
* NM Brons 2008, T1
*Nordisk Mästare 2008, V1
* Uttagen till landslaget 2008
* Svensk Guld Kombination 2008
* Svensk Mästare 2008, T1
* 4:a på VM 2003, V1



                  

En annan hingst jag öppnat ögonen lite på är Thór från Järsta Har dock inte träffat den hästen i verkligheten men han verkar ju lovande och ser inte dum ut. Ext: 8.33 Rid:8.0 Totalt: 8.13.  Thor och Svartur är faktiskt halvbröder, båda kommer efter Týr vom Rappenhof. 

* 5:e plats T2, VM 2011
* Svensk Mästare i T2, 2011
* Vinnare av alla nationella T2, 2011
* Högsta uttagningspoängen i Sverige, 8.10!!!
* Vinnare alla Nationella Tävlingar i T2,2010.
* SM 5:a T2, 2010
* SM 2:a V1, 2010
* Dubbelvinnare av Dille Gård´s Istölt -10. -11.
* Nordisk Mästar T2, 2010

                                               Bilden på Thór har jag tagit från Camilla och Hjaltis hemsida

                          

Thór och Svartur står ganska nära mig samt att det har ju höjden och smäckerheten som jag faller väldigt för, gångarterna behöver jag väl inte ens nämna. Meeen jag är ju fortfarande IN LOVE i Herkules fra Pegasus. Ingen hingst har slagit omkull mitt hjärta lika mycket som han har gjort, det är något visst med den hästen. Han bara ÄR helt magisk. Den här hästen har jag tjatat mycket om i min blogg men det går inte att nämna honom för mycket. Det ända negativa är att han står sjukt lång härifrån samt att han är inte så stor, jag vill gärna betäcka Fifa med någon inte allt för långt bort samt med en stor hingst. Fölet behöver ju självklart inte få pappans höjd men man kunde ju önska att den inte fick Fifas haha.

Jag menar, TITTA, oooooh ryser, kan titta på filmen flera gånger.

 


                                                                              Linda






Kommentarer
Sanna

Jag har massa bilder åå Thor om du vill ha, han e jäkligt snygg och kan verkligen röra sig, sicken tölt.

Såg han på SM i sommras, en riktig snygging =D



Själv är ja mycket sugen att betäcka Draken med Blaer från Stenholmen, men ja, känns omöjligt att välja bland alla hingstar!!



2012-01-20 @ 13:25:39
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Jenny

Svartur är far till Eldur, Janets mammas islännningsavkomma..(hängde du med haha) :)

2012-01-20 @ 13:32:55
URL: http://jen81.blogg.se/



Jenny

Inga dåliga kandidater någon av dem! Tycker också att Herkules ser ut att ha det där lilla extra.

2012-01-20 @ 14:54:03
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Janina

Myran är efter Týr :D har dock inte ärvt de där stegen, fast det kan ju bero på bristen av bra träning :/ Rekommderar iallafall den stammen.



Såg att du inte kunnat kommentera, har ändrat och hoppas det funkar nu.

2012-01-20 @ 20:38:03
URL: http://jannefix.blogspot.com



Svea-Karin

Týr är farfar till min Lyftingur :)

2012-01-22 @ 22:18:38
URL: http://karinmattson.blogg.se/



e

Jag gillar Tyr hästar de är väldigt eleganta, Både Svartur och Thor är fina, men jag tycker Thor är finast, hans tölt är ju magisk. Herkules rör sig flott men jag gillar inte alls den typen av modell.



Men sen är jag ju lite Tyr frälst också eftersom min egen Valle är efter Tyr och han är ju det underbaraste man kan hitta enligt mig <3 det är lite synd att han är hos mig bara, visst har jag fått en fantastisk vän och lärt mig massor, men det känns lite sorgligt att han inte riktigt fått de möjligheter han förtjänar, hade han bott ho en kändis hade han säkert varit med i landslaget och haft en mkt mkt högre bedömning och massor av ston redan, men bara för att han är min blir han lite bortglömd.



Skulle jag betäcka Fifa skulle jag välja Illingur tror jag, har sett honom på film och han har helt outstanding tölt, han har 9 för tölt och 9.5 på pass och det är sällan hästar har så högt på både tölt och pass. Men du kanske vill ha 4 gångare? skulle jag va ute efter 4 gångare skulle jag satsa på Thor, men vill man som mig ha 5 gångare skulle jag ta Illingur eller Hraunar är också himla flott, otroligt smidig, snygg exteriör också.



Haha märks att jag är lite förblindad av mina egna hästars släktingar :P Hraunar är morbror till Valle, Thor är bror och Illingur pappa till Isjaki :P Men de är otroligt flotta hästar och jag gillar hästar med 5 riktigt bra och jämna gångarter, pass är grymt kul, men det är jag det :)

2012-01-23 @ 23:22:13
URL: http://engelstoft.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?