Fulaste kommentaren?

Vi med bloggar får ju en och annan kommentar mer eller mindre, men hur är det med innehållet? Har ni fått några elaka och orättvisa kommentarer någon gång? Vilken är den värsta du kan minnas?

Jag själv kan nog inte minnas någon elak kommentar faktiskt, har rätt så snälla läsare antar jag :) Har väl kanske fått någon halv spydig kommentar från någon, oftast har de då inte skrivit ut varken bloggadress eller mailadress, lite lågt men vågar man inte stå för det man tycker riktigt så. Jag minns det blev väldiga diskussioner från olika håll om när jag misstänkte i våras att något var fel på Fifa, det var någon där som uttryckte sig lite spydigt - hur jag inte kunde se att min häst var less på ridningen och att jag krävde alldeles för mycket av henne, det fattade väl vem som helst. Sådana kommentarer kan kännas lite trist faktiskt med tanke på att de varken känner mig, hästen eller situationen, men men rätt hade jag som vanligt att det var en skada som orsakade segheten och oviljan hos min lilla häst, och det kändes väl ganska gott ;)

Vilken är din minst trevligaste minnesrika kommentar du fått?


                                                                           Linda





Kommentarer
Alexandra

Jag har fått en kommentar om att jag är en djurplågare för att jag använder pessoabett.. Det roliga var bara att det inte ens var min häst på bilden vilket var tydligt i inlägget med. :D

2012-01-28 @ 23:48:51
URL: http://alexaka.blogg.se/



jossan

Haha ja jag har väl fått ett helt gäng om hur otroligt dum i huvudet jag är som inte fattar att Bellie har fruktansvärd smärta pga sin avslitna muskel bl.a. Och ja, det har väl inte varit alltför vackra ord med i dessa kommentarer om man säger så. ^^,

2012-01-29 @ 06:27:21
URL: http://minfux.blogg.se/



Erika

Har fått ett gäng oxå genom åren.

Så går inte plocka ut en enda kommentar.



Men fick senast i dagarna här en kommentar som var på gång att få mig att sluta blogga.

Och trycka ner mig själv full ständigt i skiten, o funderar fortfarande om jag ska sluta blogga.



Eller om jag bloggar, inte skriva ut allt.

Samtidigt trist, för man vill även skriva de negativa sakerna inte bara positiva.

För då låter de som vi svävar på moln jämnt, vilket inte är sant förstås. :/



Hum hur ska man göra.

Hatar folk som inte kan skriva på ett bra sätt, även om de är kritik liksom.

Kan man inte fram föra de på ett lite trevligt sätt, så jag uppfattar de rätt.

2012-01-29 @ 07:48:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Josefine

Julia fick en lite spydig kommentar på ett inlägg engång. Julia hade precis köpt en gelpad och på bilden hon lagt ut låg padden direkt på hästen och kommentaren var ungefär så här: "jag hoppas att du inte tänker använda den där padden direkt på hästen? Phu.. Blev nästan lite rädd där."

Varför skriva bara så? Det hade kanske varit smart att skriva en förklaring till varför man inte ska ha den direkt på hästen.

Jag har en likadan och massor av människor som jag känner har det oxå det och nästan alla använder dem direkt på hästen utan några problem. Men hon hade inte heller lagt till varken en blogg eller mailaddress. Lite fegt kan jag hålla med om.

2012-01-29 @ 10:36:06
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Lizette

SV: jag har varit på kliniken och tycker att deras veterinärer varit bra på våra hästar. Vilken vet. ska du till, jag tror jag vet vem det kan vara? Hoppas att det ordnar sig med Fifa!

Kram

2012-01-29 @ 10:56:06
URL: http://www.cgswhataman.dinstudio.se



Vinetta

Jag tror faktiskt inte att jag någonsin har fått en spydig kommentar direkt i kommentarsfältet. Dock har jag hamnat på ryttarmosarens blogg två gånger.. :(

2012-01-29 @ 12:53:28
URL: http://hofrungur.blogg.se/



Sessan

Inte fått någon spydig kommentar gentemot mina bilder utan om något jag skrivit isf. Detta är av 2 personer som jag vet vilka de är. Men jag försöker att inte bry mig för de vet inte hur det egentligen är.

2012-01-29 @ 17:13:53
URL: http://impalaa.blogg.se/



Sessan

Exakt, har man en blogg tycker jag att man får vänta sig kritik både positiv & negativ men lämnar man negativ så ska det vara till för att hjälpa en bli bättre eller att det ska vara i form av tips.

2012-01-29 @ 17:51:29
URL: http://impalaa.blogg.se/



Bonnie

sv: Hon är en sån där mammagris till hund! Ska alltid ligga under täcket och helst så nära hon bara kan;) Skulle hon få välja själv skulle hon kunna leva i famnen och aldrig behöva nudda golvet...

2012-01-29 @ 17:55:08
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/



Josefine

Ja men det kan jag hålla med om. Vi har nog kommit undan riktigt bra.

Vet vissa med stora hästar som klagat på islandshästen och hur vi sköter dem. De har fått sig ena rejäla kengor från oss islands älskare. Haha! Och sen var det en annan tjej som höll på mycket med NH som skrivit massa konstiga saker, tex. att det var djurplågeri att rida på skarpare bett än 2 delat och helst skulle man rida på bettlöst som inte alls e skarpt... eller..? Haha!

Jaja men vad ska man säga.. som man beddar får man ligga eller? ;)

2012-01-29 @ 18:11:34
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Erika

SV:

Hum, ja de blå tror jag mer på än de gröna i så fall. :)



De skulle lysa på upp hennes mörka färg.

Sen är orange favoriten. ;)

Men vi prata om de i stallet igår, så blev nyfiken vad andra tycker.



För dom tyckte inte gult på henne. ;)

Kanske blir gult inte bra, jag vet inte.



Men är sugen på ett orange helst de oranga lamicell schabraket.



Men eftersom dessa från hööks är billigare, känns de mer lockande o köpa två av dom.



Orange + en färg till. :)

Men får väl åka dit o kika på dom innan jag köper, för ibland skiljer de en del på produkt bilderna. :)

2012-01-29 @ 18:12:54
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Alexandra

Sv; Hehe ja, det är inte ofta man får det tyvärr.. Han är 7 år. :D Idag töltade han på som bara den på tränarens första försök och jag fick lära mig hur jag skulle gå tillväga så då fick även jag lite tölt.. Tror det kommer gå bra från och med nu för han hade inte alls problem att hitta tölten bara problem att hitta energin i paddocken som han tycker är tråkigast i världen.. xD

2012-01-29 @ 18:15:36
URL: http://alexaka.blogg.se/



Tessan

jag har nog fått lite halvspydiga nån gång, men kommer inte på någon specifik!



SV: Ne goliat har inga meriter sådär, han är ju blandis, så har inte gjort något speciellt med han, bara tränat lydnad o sånt jox:)

Tikarna är också blandraser, ser ut som bordercollie båda två :)

Har Elmo några meriter?



Tack så jättemycket :-) Så himla roligt. Så fick man lite inblick i hur det går med jobbet av han. Man blir ju lätt så hemmablind :) Känns ännu roligare att det var hans absolut första :) Yngst på hela tävlingen!



Hur känns hon nu då, Fifa? Ohalt? när ska ni iväg nästa gång? :)

2012-01-29 @ 18:17:35
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



Tessan

Föresten, på tal om bilder.. Vi hade kameran med oss, laddad o allt med minneskort.. Men jag blir så nervös när nån specikt ska fota MIG, så jag sa NEJ haha! Skitfjantig. men hellre bra placering än bra kort :D det stog folk med stooora objektiven o fotade, ska bara luska fram vilka det var :) Vill ha en bild när ja sitter på iaf =) de vore skoj!

Ska fota nån dag hemma också, lovar! :)

2012-01-29 @ 18:27:34
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



Paulina - hon med skäcken

Sv: bara sedan oktober, men hon är superfin!

2012-01-29 @ 18:40:03
URL: http://fotopaulina.blogg.se/



Amanda

Jag har frågestund på min blogg nu, kika gärna in:D

2012-01-29 @ 18:40:08
URL: http://asunden.blogg.se/



Erika

SV:

Jo de gör hon säkert. :)

Hon är ju som sagt mörk, o dom flesta mörka passar ju bra i alla färger.



Gillar dessutom när de är lite mörka sen lyser schabraket upp :D

De är snyggt med färg glatt på då.

2012-01-29 @ 18:43:53
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Alexandra

Sv; 04 :D Nej nästan inget, han är bara grundriden. Vi fick verkligen börja från 0 i September när jag köpte honom, han hade blivit riden ca 5 gånger på ett år. Så inte fören nu har vi börjat testa lite på gångarterna men han verkar ha lätt för sig iallafall när han väl har lust att samarbeta.. ;) haha

2012-01-29 @ 18:59:21
URL: http://alexaka.blogg.se/



Erika

SV:

Tror det blev en lite missuppfattning där.

Åter igen, säkert jag som skrivit ut fel.

Så de misstolkas, de måste förbättras.



Den ligger betydligt bättre sen jag byte järn till ett smalare. :)

Och hon går som sagt otroligt bra i ridningen, hon har musklat sig.



Tidigare ömma hon massor.

Men inte alls nu.

De är lite kvar, men så lite så man får anstränga sig för o känna de som massören sa.



Och de lilla försvinner eventuellt bara jag tar mig tid o under hålla henne.

Men vi ska inte låsa oss fast vid de heller, utan jag ska fortsätta vara uppmärksam på hur sadeln ligger.

Känna efter i ridning, klämma o dra efter o före ridning för o se skillnaden.



På så sätt kommer jag ju lätt se om det är sadeln, eller inte. :)



Eftersom jag ridit rätt mycket sen förra besöket.

Skuttat i skogen och varit ute på långa turer.

Så skulle de nog varit ännu värre, om sadeln låg så himla illa. :)



Sen vill jag inte rida barbacka p.g.a att hon är pigg.

hon kan sparka o bocka, när hon tycker något är jobbigt.

eller man ställer lite krav på henne, exempel du ska gå förbi den där läskiga saker som hon gått förbi massor gånger tidigare.



Så rider jag barbacka har jag ingen chans o sitta kvar.

och de blir nog inte bra varken för mig eller henne om hon lär sig att jag glider, åker av när hon gör en sån grej.



Men väntar på ny tid av sadelutprovare. :)

så hoppas hon kommer nu nästa vecka.

så ska jag sen efter de leta ny sadel, ta hem sen ska sadelutprovare komma igen.



Som jag även skrev har hon musklat sig jätte bra.

Speciellt över där hon ömmade. :)

Så de borde hon väl inte gjort om sadeln låg riktigt kasst. :S



Men jag hoppas såklart allt går som de ska nu :)

För detta var en morot för mig att fortsätta kämpa.

2012-01-29 @ 19:02:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Tessan

Får se om vi behåller nån valp, jag vill men inte min sambo. Dessutom bor vi ju i lägenhet, så vill nog bo på landet för att ha en till vilde iaf.. (får försöka flytta så snabbt som möjligt;))

Fast egentligen vill jag ha en renrasig Aussie, bluemerle med blå ögon :D



Ja jag ska försöka :D Luskar o har mig me bilder.. o video ska du få.. ska istölta nån dag, så får fota då :) Har nån skrittfilm på sambons tele, men inte mkt mer än så ;)

2012-01-29 @ 19:35:26
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



Josefine

Sv: Jag fyller 17 år nu i Mars och jag pluggar på gymnasium. Estetisk linje :) Du då? :)

2012-01-29 @ 21:16:10
URL: http://semtegensis.blogg.se/



Jenny

Jag måste säga att jag hittills varit väldigt förskonad på den blogg jag har nu, jag kan inte minnas att jag fått någon direkt otrevlig kommentar alls faktiskt. Tur!

2012-01-30 @ 18:03:45
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?