Sjuklingen =/

Halv fem i morse klev jag upp. Elmo väckte mig och visade oro, jag såg direkt att han var skitnödig. Ut med hunden på gården, tittade genom fönstret, det bara rann :( Så.. så kände jag en lukt, en väldigt äcklig bajslukt, jo men visst Elmo hade rännskitit på köksmattan. Lilla vän! Här har han under natten varit orolig och velat gå ut för att bajsa medans matte sov så djupt.

Ja jag tog och stor städa hela huset på en gång halv fem på morgonen, det var lika bra. Sedan tog jag ut Elmo på en promenad och det sprutade ur han ett flertal gånger. Jag skulle tro att köttfärsen blandat med hästbajs igår var inge vidare för Pelmos lilla mage. Han har i panik sprungit ut och blajat hela dagen :(

Jag kan därmed säga att ha en långhårig hund som skiter löst är inte roligt, han är alldeles brun baktill och jag har försökt tagit bort det mesta med snö, nu försöker jag elda till lite varmvatten för att ge honom en dusch men det går trögt, får nog vänta ett tag till. Sedan lär han nog rännskita mer idag. Lill fisen, jag vågar inte ha honom i huset än ifall fler olyckor skulle hända på fler mattor samt att han har skit fulla baken :( Så det har blivit hallen idag, dock har han varit ute mycket idag så förhoppningsvis är han nöjd. Lite synd om honom men om han kunde låta bli all skit? Ja menar han äter ju inte bara hästskit utan allt han finner på backen, pinnar, löv, onaturliga saker, kattmat o.s.v ´(och sväljer detta) Ändå har han klarat sig rätt bra genom åren, det var nog köttfärsen som gjorde sitt..



                                                                             Linda






Kommentarer
Frida

Stackars Elmo, hoppas han blir bra snart :)

2012-02-13 @ 17:40:51
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Kim

Sv: japp så ung och frisk är jag ;) hur gammal trodde du att jag var? :p

Stackars liten doggie hoppas han blir bättre

2012-02-13 @ 18:15:38
URL: http://skyggni.blogg.se/



Sessan

Men lillle plutten då. Hoppas han snart blir bättre & att han lär sig låta bli skiten.

2012-02-13 @ 19:24:12
URL: http://impalaa.blogg.se/



Sandra

Svar: Det var en bit bort ja, hur är det uppe i norrland nu då?



Hoppas lille Elmo blir bra i magen snart :)

2012-02-13 @ 20:07:12
URL: http://goldponnyn.blogg.se/



Elin stjernstedt

SV: Det tycker jag att ni ska göra! :D Nja just nu kör jag bara med en svart padd eftersom han inte behöver andra saker som skydd/lindor osv :) Men tävlings färgen kommer vara grön. På förra hästen hade jag Blått/Rött eller vinrött som färg och vid tävling hade vi turkost :D

2012-02-14 @ 07:34:42
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?