Nu har jag sagt upp mig!

Ja som rubriken säger, jag har sagt upp stallplatsen, Bitter och Fifa kommer hem igen!!!!!
Gud jag är så glad, det känns så himla bra, det känns så rätt! Ju längre tiden går dessto bättre känns det, jag kommer inte ångra mig, mitt hjärta bultar av lycka. Mina älsklingar kommer hem!

Jag har tänkt på det här väldigt länge nu, funderat och grubblat. Jag har låtit tiden fått avgöra lite också, jag ville inte ta förhastade beslut även om detta beslut blev ganska snabbt ändå med tanke på att Fifa har inte bott i härnösand så värst länge, men jag har i alla fall funderat och jag kan inte känna något annat än att de ska få komma hem.

Jag själv åker ju hem så pass mycket, min hemlängtan är enorm. Man brukar ju säga den där stora hemlängtan går över med tiden, för mig var det tvärtom, det gick ganska bra i början men det har blivit värre och värre, man har verkligen insett hur mycket ens hem betyder för en. Jag kommer inte hoppa av skolan, aldrig i livet, jag ska fortsätta att studera och bo i lägenheten de gånger vi är på mittuniversitetet, men jag kommer åka hem varje helg och varje dag/vecka jag kan!

Sedan har jag blivit ännu räddare att köra bil efter krocken, jag är spänd så fort jag sätter mig i bilen och får bilder i huvudet hela tiden att jag skall få en smäll från sidan, jag som titt som tätt grina om vintrarna när jag skulle ut med bilen, hur blir det då denna vinter? I en stad? Ut på E-4 ännu räddare än vad jag varit? Nej det skulle aldrig funka..jag kör bil varje dag men jag tar inte bilen i onödan.

Igår byggde jag och Martin en paddock ute på åkern, det gör vi varje år men den här blir lite bättre. Nu har vi satt upp stolpar och tråd ordentligt, sedan har vi köpt skartkablar och ska skicka efter stora lampor, så det blir en belyst bana! Härligt!

Grimmorna jag köpte igår är välkommen hem grimmor ^^

Jag har en månads uppsägningstid men rätt som det är kommer de hem tidigare, det beror på när Jennifer fått tag i en annan sällskapshäst åt sin. Gud vad jag längtar, kan jag få hämta dom nu??

Nej nu har jag i alla fall provat på att hyra in Fifa någonstans och det ångrar jag inte, hade jag inte gjort det hade jag ju aldrig fått känna hur det varit eller kännt den här enorma saknaden och säkerheten!

Mina bäbisar kommer hem <3







Linda






Kommentarer
Frida

Vad skönt för dig :)

2011-10-16 @ 15:00:06
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



jossan

Otroligt fina bilder!

2011-10-16 @ 15:18:39
URL: http://minfux.blogg.se/



Jenny

Känns det rätt så ÄR det rätt :)

2011-10-16 @ 16:24:09
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Lizette

Ja, jag förstår dig! Du har ju provat iallafall, skönt att få hem dem förstår jag! :)

Kram

2011-10-16 @ 16:28:58
URL: http://www.cgswhataman.dinstudio.se



Sanna

Måste känna skönt att beslutet äntligen är taget och att allt är bestämt!

2011-10-16 @ 18:05:58
URL: http://sannasant.blogg.se/



Sanna

Så härligt för dig!=)

Ja, nu har du i alla fall testat, mer en så kan man ju inte begära!



Måste kännas dunderskönt att få hem dem igen, att de lixom är där de ska vara, där de hör hemma! =)



Kramen!

2011-10-16 @ 21:12:51
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Josefine

Åh vad skönt att ni alla samlas igen! :D

2011-10-16 @ 21:51:38
URL: http://Isbitarna.se



Karin

Så fina bilder!! Det blir säkert jättebra att få hem hästarna igen. Som du säger, man måste ju testa innan man vet hur man vill ha det. :P



SV: Jo, hemtentor är ju antingen gjorda så att man ska referera till böcker eller reflektera över saker och ting. Man måste alltid skriva med egna ord men en del uppgifter kan vara gjorda så att man faktiskt SKA diskutera med varandra. :P Så det är inte fusk... däremot kan felaktiga svar sprida sig lika lätt som rätta svar så det gäller ju att man skriver sitt eget ändå. ;)



Hua, inte kul med tenta... :P

2011-10-16 @ 22:42:13
URL: http://nupur.blogg.se/



Othilia

Gud vilka fina häsar :)

2011-10-18 @ 13:02:01
URL: http://peasantelisas.blogg.se/



Alexandra

vad härligt att de ska få komma hem igen!



Sv: Vi har sjukt mycket! Fast det är bara nästa vecka också och sedan är dessa kurserna över. Bara en hemtenta kvar.

Sedan kommer vi bara ha en kurs åt gången att bra tag fram över och det ska bli skönt.

Det låter väldigt skönt att kunna lata sig, det vill jag med!



Jag antar att du menar seminarium med "det som ni har hela tiden"

Varannan vecka har vi ett seminarium med en seminarieledare.

Vi är alla indelade i grupper om 5-6 personer. Inför varje seminarium har vi uppgifter att genomföra. En sammanfattning, en individuell övning och en gruppövning. Sedan ska detta sammanställas i en rapport. Och på seminarierna går vi igenom det vi gjort och diskuterar om olika saker som har med övningarna att göra. En slags redovisning.



Sedan i andra kursen gör vi en friggebod, jag gör en syateljé. Vi ska göra en modell, ritningar, ett podie som det ska stå på. Forska en hel del om material vi vill använda. Skriva en projektbeskrivning om 4 a4. Och en del annat.



Plus två andra, lite mindre uppgifter som tur är, om färglära och en i photoshop.

En hel del som ska vara klart till nästa vecka!

2011-10-18 @ 14:08:50
URL: http://barefootangel.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?