....

Ny dag nya tag






Kommentarer
Erika

Rätt inställning :)

2011-10-23 @ 10:19:33
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Elinor

Hej! Tack för de fina orden <3 nej jag tror inte han varit otrogen, men jag tror att han träffade en annan, men jag vet inte säkert, det var många konstiga telefonsamtal och sms sista tiden och jag stängdes utanför. Jag blev ledsen och svartsjuk och då betedde jag mig illa tyckte han fast jag egentligen bara ville att han skulle visa att han brydde sig om mig och det var mig han tyckte om. Men jag tycker inte det är att bete sig så illa att fråga vem han pratar med, om han träffat någon annan och om inte jag kunde få följa med och träffa den här tjejen som han plötsligt var så tight kompis med, vi kunde ju umgås alla tre tyckte jag, men jag skulle ju bara kolla honom då sa han. Jag vet inte vad som gick snett, klart vi tjafsade ibland, men för mig var det bara småsaker, jag gjorde allt för honom, men vad jag än gjorde så dög jag aldrig, han bara klagade på mig och jag kände mig ledsen och oälskad och som att det inte var mig han ville ha. Jag förstår inte vad som hände efter 4 år ville han plötsligt inte ens ha någon kontakt med mig, jag fick inte ens träffa honom för att prata om det, han svarade inte när jag ringde eller så var han jätte kort och sa det är ingen ide och smsade jag så svarade han inte. Från att ha varit bästa kompisar och pratat varje dag i 4 år så bara fanns han inte längre och det känns jäkligt tufft. Jag har dagar då jag mår ganska bra och tänker positivt och att det var inte meningen att det skulle vara vi och jag ska träffa någon som verkligen uppskattar mig för den jag är och är intresserad av det jag gör. Och jag har dagar då jag bara gräver ner mig och vill somna in och inte vakna igen. Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden och att allt bara var som vanligt igen som innan han försvann och då inte innan han gjorde slut utan innan han slutade bry sig om mig för ett par månader sen när jag betydde lika mycket för honom som han gjorde för mig, när jag fick det där halsbandet och han kramade om mig och sa att han älskade mig. Det kändes så konstigt plötsligt bara försvann han, jag älskade honom verkligen, jag hade kunnat gå igenom eld och vatten för honom och aldrig gett upp om han inte som du sa hade varit otrogen eller mördat eller misshandlat någon. Kärleken är så konstig ena dagen betyder man allt och andra dagen vill han inte ens veta av en.

2011-10-23 @ 11:27:55
URL: http://engelstoft.se



Olivia

intresserad? :)

2011-10-23 @ 11:29:57
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/



Liza

Jag förstår det faktiskt, det är jätte jobbigt. Hade också en häst tidigare som gick in direkt, sen så slutade han med det. Det gick över väldigt fort dock, känns lite som att dem är som barn och kommer i en trotsperiod.



Jag vet att min häst inte är rädd för transporten, hon ska helt enkelt inte in, och jag vet att när hon är inne i transporten så är de inga problem alls. Linor eller något funkar inte heller, hon kastar sig bara mer. Det finns en metod som funkar, och det är att "srressa" upp henne, smackar lite och hejjar på henne, sen när hon kliver upp på rampen så är det lugnt, då klappar man och pratar lugnt med henne, då går hon in direkt efter det. Och nu går hon in rätt in i transporten för hon har lärt sig att går hon inte in så kommer folk stå och smacka, men går man in så väntar lite godis där inne. det kanske låter hårt, men jag tycker att det funkar bra när hon inte är rädd eller så.



vad är det som är problem med din häst? läste ditt tidigare inlägg?

2011-10-23 @ 11:45:31
URL: http://lbda.blogg.se/



Liza

Jag förstår det faktiskt, det är jätte jobbigt. Hade också en häst tidigare som gick in direkt, sen så slutade han med det. Det gick över väldigt fort dock, känns lite som att dem är som barn och kommer i en trotsperiod.



Jag vet att min häst inte är rädd för transporten, hon ska helt enkelt inte in, och jag vet att när hon är inne i transporten så är de inga problem alls. Linor eller något funkar inte heller, hon kastar sig bara mer. Det finns en metod som funkar, och det är att "srressa" upp henne, smackar lite och hejjar på henne, sen när hon kliver upp på rampen så är det lugnt, då klappar man och pratar lugnt med henne, då går hon in direkt efter det. Och nu går hon in rätt in i transporten för hon har lärt sig att går hon inte in så kommer folk stå och smacka, men går man in så väntar lite godis där inne. det kanske låter hårt, men jag tycker att det funkar bra när hon inte är rädd eller så.



vad är det som är problem med din häst? läste ditt tidigare inlägg?

2011-10-23 @ 11:45:31
URL: http://lbda.blogg.se/



Erika

SV:

Ja, jag är jätte noga med att kunna lita på personen och känna att jag kan slappna av när jag inte är där själv.



Men där i mot har jag inte släppet taget om att hon får tömköra, longera, rida själv utan att jag är med.

Promenader och busa i paddocken är okej.



Men annars vill jag vara med.

Är väldigt känslig med vem som får ta hand om min häst.

Kan till o med få en olusta känsla när de flyttar in nya i stallet o dom ska ta in/ut min häst till hagen eftersom de sköts schema lagt så alla i stallet hjälps åt. ;)



Haha.

Men nu har jag toppen stallkompisar o litar på alla till 100% o de känns bättre nu än förr så :) får släppa på spärren där lite.



Hoppas våra hästar blir återställda.

Ju mer jag tänker ju mer funderar jag på hur länge Raski haft sin hälta.

Tänk om hon haft den skit länge men den inte kommit fram p.g.a att hon är halt på båda.

För då är de ju svårare o se också. :/

Tänkt o tänkt o börjar fundera på om hälta inte funnits där rätt länge. :/



Men få försöka sluta tänka så för jag gräver ner mig själv.



Hur är det med Bitter nu då ?

Hältan borta än ?



Fifa kommer blir br. :)

De aldrig upp o fortsätt kämpa med henne. :)

2011-10-23 @ 11:47:19
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Frida

De kommer nog snart för dig med :) Jag hoppas som passar honom.

2011-10-23 @ 11:50:55
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Jenny

Rätt tänkt. Ibland behöver man bara sova lite på saken.

2011-10-23 @ 12:35:26
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?