Blev så glad över orden :D!! Hovslagaren!

Jag blev verkligen glad idag av hovslagarens ord. Verkligen! :)
Han sa:
- Egentligen tar inte jag emot nya kunder längre men du lät så himla skön och trevlig i telefonen, du presenterade dig så artigt, vem du var och vart du kom ifrån och berättade hur din häst var att sko, det är sällan någon som presenterar sig ordentligt och jag har aldrig varit med om någon som talat om i förväg hur deras häst är att sko, oftast har de berättat hur besvärliga dom är när jag kommit dit och man känner sig nästan lite som lurad. Jag kommer helt klart åka hit igen!! Du har en härlig stil!

Dom orden gjorde mig så fruktansvärt glad! Gud vad roligt att höra!

En annan rolig sak var att Fifa var klar på en halvtimme och stod som ett ljus hela tiden. Hovslagaren tyckte hon skulle få äta lite hö medans han verkade och skodde henne och så fick det bli, hon mummsade och smaskade i god ro.
- En otålig häst ska man inte dra ut tiden för, man ska även låta dom få pyssla med något, som att äta hö.
Jag var chockad! Jag har haft ont i magen precis hela dagen för Fifa brukar vara ett jäkla litet monster att sko. Hovslagaren gillade Fifa och  tyckte inte alls hon var något problem.
Min förra hovslagare som också är lugn och duktig tar tyvärr typ två timmar på två hovar, Fifa blir rasande!
Jag har dessutom frågat mina andra förra hovslagare om jag ska låta Fifa äta medans de skor om henne, men de har bara tyckt att det skall göra saken värre. Hah! Inte då! Nu har hon dessutom brodd på!

Dock gick ridningen skit, red lite i paddocken och hon kändes väldigt tung, speciellt i vänster varv. Ringde min kiropraktor och han sa att jag skulle rida ett par gånger till eftersom musklerna legat i ett annat läge ett tag kan det ta tid innan det börjar lossna riktigt för Fifa, det förstår jag med men hon kändes nästan värre nu? Hon brukar inte reagera efter hon är nyskodd heller. Men hon kändes jättehemsk idag, även i skritten dessutom :( Jaja. Vi får se hur det utvecklar sig. Något posetivt fick vi idag :)
Linda






Kommentarer
Erika

Va skönt att skoningen gick bra, och att du fått tag i en väldigt bra hovslagare. :)



2011-10-13 @ 18:45:58
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Förstår att du blev glad, himla kul när man får höra sådant! :) Och vad bra att hovslagaren verkade fatta hur man ska hantera ston med mycket åsikter.



Kanske är det som kiropraktorn säger, att hon behöver lite tid att anpassa sig efter behandlingen.



SV: Jag har funderat rätt mycket och det har kommit ganska gradvis, började nog i början av sommaren så dräktigheten kan ju absolut vara en faktor, men samtidigt känns det som att det är något mer, något som inte är som det ska... Jag är ganska nojig, måste jag medge, men jag vill ju inte missa något :S



Jag tycker ju inte att jag krävt för mycket av henne eller så, men man vet ju aldrig, hon kanske har tappat suget? Hon blev ju lite bättre efter de två veckorna hon fick vila men inte mycket.



Har jag inte märkt en förbättring snart ska jag be veterinären titta på henne.

2011-10-13 @ 18:56:36
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Jenny

SV: Ja, jag har varit jätteblond rätt länge, men ör ett par veckor sedan kände jag att det var dags för något nytt :) Vet inte om jag har kvar den bilden, men jag kan se efter.



Iom att hon varit seg hela sommaren när hon haft fri tillgång på gott gräs tror jag inte det beror på någon brist men nu kanske hon har det iom att gräset inte innehåller så mycket näring längre, och då kan det ju bidra till att hon blivit segare. Jag funderar på att låta veterinären ta ett blodprov på henne och se vad det visar.



Vad var det för en som tyckte att Sensation Ride var dålig och varför var den det?

2011-10-13 @ 19:06:17
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Erika

SV:

Precis. :)

Vissa hästar/ponnyer ser större ut än dom är :)

2011-10-13 @ 19:22:28
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Sanna

Härligt att få höra bra saker ibland!

2011-10-13 @ 19:38:18
URL: http://sannasant.blogg.se/



Jenny

Men vilka härliga ord du fick! Ta åt dig massor! :D Men du HAR en härlig stil! :)



Hm, vet inte exakt hur hög han är men ca 150. Ska försöka mäta han nån dag här.. :)

2011-10-13 @ 19:59:08
URL: http://jen81.blogg.se/



Olivia

jättefin header!

2011-10-13 @ 20:37:36
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/



Jenny

160 funkar det med, tycker jag, inte för stor :) Men har haft hästar som legat på 164 och 170.. Den som va 170 kändes även stor att rida.. Men inte den som ar 164 :) beror helt på hur dom rör sig :) Men iom att man är kort själv (160) så räcker det med en 150-155 för min del :)

2011-10-13 @ 20:43:29
URL: http://jen81.blogg.se/



Agnetha

Vad kul att det gick bra! Det måste vara skitjobbigt att vara hovslagare, förstår att han uppskattade att du berättade som det var. :-) Bra hovslagare ska man vara rädd om.



Trist att ridningen känns tung. Hoppas det släpper för er..



Jag har ju tappat våran diskussion lite men det här med avel...Självklart är det inte omöjligt. Men avel är ju rena lotteriet. :-) Vill du ha en större häst kanske du ska köpa en. Men det kanske är en avkomma efter ditt fina sto som är grejen och då kan det ju vara kul med en större hingst, som ju ger chans på lite mer mankhöjd. :-)

2011-10-13 @ 21:03:21
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Frida

Vad roligt att det gick så bra för er :) Hoppas jag också hittar en bra hovslagare här nere, min förra gillade verkligen Guffi tillslut när han lärt känns honom :)

2011-10-13 @ 21:24:20
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



josefine m. ridtravaren Bellie

Åh vad kul att få höra såna ord! :-D

2011-10-13 @ 22:12:56
URL: http://minfux.blogg.se/



Alexandra

Vilken bra hovslagare du fick tag på!

I "mitt" stall brukade vi också ge hästarna hö, det går mycket lättare då :)



Får hoppas på att ridningen går bättre snart.

2011-10-14 @ 08:13:42
URL: http://barefootangel.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?