Q- med ridtravare i focus!

Det är inte många jag beundrar, det är inte många jag ser upp till, det är inte många jag litar på, sån är jag- tyvärr kanske? Nja jag är bara noga helt enkelt och jag ser vad jag tycker om.

Det finns en person som jag beundrar, som jag ser upp till och som jag litar på, det är Hanna Skoog även såkallad Q. Det är sjukt egentligen vilken noggrannhet och hästkänsla en människa kan ha som hon faktiskt har. Hennes hästar är riktigt välridna och ser riktigt välskötta ut, hon är noggrann med ridningen, foder, skötsel och hälsan, jag skulle inte tveka att ge mina hästars tyglar till den människan, det skulle mer vara en ära faktiskt. Tänk vilken mängd kunskap människan har!

Jag känner inte Hanna, jag har aldrig träffat henne och man skall vara försiktig att lita på allt över internet, men ne jag känner mig totalt säker på den människan, jag vet inte varför men hon har nått, en trygghet och en speciell ärlighet, skulle jag GE bort någon av mina hästar så är Hanna en av dom, för jag vet att de skulle få det bra hos henne, tänk om Bitter kunde få bo där ett tag, vilken mumsig häst jag skulle få tillbaka!

Men det är inte allt, trots att Hanna är så otroligt duktig med hästar så har hon även det kämpigt med sin kropp, att RIDA så som hon gör är väldigt påfrestande för kroppen, jag minns inte riktigt vad det var för sjukdom men till och från träder smärtan fram och då är det inte lätt att rida, speciellt inte så pass bra som Hanna faktiskt gör.

Hanna har två varmblodstravare, Knas och Mellis, fin fina hästar, Knas har ju verkligen ett härligt steg! Jag brukar sitta och fundera- tänk henne på ett halvblod eller kanske PRE? 

Nej det här blir ett beundrar inlägg, en eloge till Hanna! Hon har räknat foderstaten åt mina hästar i två år nu och jag är så himmelst tacksam över detta, jag kan känna mig så otroligt trygg. Nej tack Hanna du är verkligen en toppenperson!

Nu hade jag tänkt sno lite smaskiga bilder från hennes blogg men det gick tydligen inte så jag rekommenderar att besöka hennes blogg om ni inte gjort det: Q- Med ridtravare i focus

Linda





Kommentarer
Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Åh men tack så hemskt mkt!! Kul att höra du :)



Nej det tycker jag inte. Ja det är lätt att bli nojig, och man vill gärna ha det perfekt. Men jag hade iallafall inte brytt mig om dedär för det ser inte ut att bli så att det stör. Det var ju inte hiskeligt långt fram den gled liksom, några cm.

2011-11-20 @ 18:10:35
URL: http://minfux.blogg.se/



Frida

Svar: Hela han blir ju krullig när han blir blöt eller bara svettig :) Ja, dom var ju lik varandra :)

2011-11-20 @ 18:28:06
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Anna

Jag har förmånen att känna denna underbara person och liksom du är det en person jag beundrar stort!

Du har helt rätt i allt du skriver och jag är så sjukt glad över att ha denna person som vän!



Hanna, Q <3 ödmjukheten i person!

2011-11-20 @ 19:12:14
URL: http://annavw.bloggplatsen.se/



Q med ridtravare i fokus!

Men LINDA! =O Så du säger! <3 Jag finner inte ord hur rörd jag blev nu.Jag tackar så jätte mycket för de fina orden!Det är värt otroligt mycket för en liten "fis" som jag ska du veta !

mvh/Q

2011-11-20 @ 20:54:33
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Ingela

Jag kan inte annat än hålla med dig i det du skriver. Nu har jag visserligen inte "känt" Q så länge över nätet, men hon ger alltid svar på frågor när hon kan och förklarar så att även jag förstår =)Hennes hästar är så fina och väl omhändertagna att man blir lycklig av att se dem på bilderna =)

Och vad gäller att lämna min häst hos någon så hade jag verkligen med gott samvete kunnat lämna Sonic till henne och veta till 100% att han får den bästa omvårdnaden. Jag är glad att jag kan fråga om allt som har med hästar att göra och kunna få hjälp med Sonic och är tacksam för vartenda tips jag får.

2011-11-21 @ 09:46:58
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/



Jenny

Väldigt beundransvärt med så välridna f.d. travare!

2011-11-21 @ 13:46:37
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Hanne

Har precis hittat denna människas blogg och jag är helt såld!

Säger som du, ja skulle kunna lämna min häst till henne och veta att han fick det bra. Kommer definitivt använda mej av hennes kunskap i mitt arbete med min häst!

2011-11-29 @ 16:45:40




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?