På promenad med grabbarna!

Pang säger det så är jag helt plötsligt tillbaka med flera inlägg under samma dag :P

Kom nyss in från en mysig promenad. Jag, Martin, Elmo och Bitter :) Jättemyspys. Älskar när det är mörkt ute och man klär både sig själv och sina djur i reflexer, nog för att vi hade gatulysen över oss. Fifa bryr sig inte ett dugg om att bli ensam i hagen, konstiga häst!

Bitter har blivit hur lugn och cool som helst sedan han kom hem igen, jag pysslar med honom varje dag jag är hemma och det behöver han för att vara så harmonisk och avslappnad som möjligt. Står han mycket utan någon vidare "kontakt" eller samspel med en människa blir han nästan förvildad..Nu är han tam igen ^^

Min fina fina lill kille <3 Bild från i våras..



Linda






Kommentarer
tanja deimo

Hon fyller 8år till sommaren, men ibland undrar man vilken ålder hon verkligen har när den barnsliga sidan kommer fram. Vilket den gör ofta;), jo hon är super trevlig och go men ibland så kommer den där lite väl påflugna sidan fram vilket den gör väldigt ofta haha. Ja det ska bli jätte skönt, har tappat så mycket ridlust när de började gå åt helvete med sadel och alla kostnader. Ne jag förstår de, du får försöka ta lite trav och galopp på rakt spår. Eller släppa henne med sadeln på ridplanen så du ser hur den sitter på.



Jag hoppas att de löser sig för er och att det inte behövs någon behandling. Jodå det går väldigt bra med Tumi. Har har inte haltat på ett tag nu och han rids som vanligt ungefär, inte lika mycket på ridplanen men han kan gå vissa pass där. Jag tror inte att jag kommer att vara där. Det beror på om jag ev ska kolla tänderna på henne där uppe nästa gång men då får jag bara ta kvällstider sen så jobbar jag till två så jag tror inte de.

2011-11-04 @ 20:57:07
URL: http://fillstastallet.blogg.se/



Jenny

Varför ska du inte dit med hästarna? Trist, men hoppas du kikar förbi ändå! :)



Håller tummarnar för att dina pållar blir helt återställda nu!

2011-11-04 @ 21:43:58
URL: http://jen81.blogg.se/



Erika

SV:

Antog att de var du som frågade om Raski ? :)

Du missa i så fall o skriva blogg adressen.



Raski åker vi med till veterinären på torsdag den 10e nov.

Så då får vi se vad dom säger.

2011-11-04 @ 23:21:05
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



svea-karin

ja.. jag har ju 5 hästar jag. :)

2011-11-05 @ 04:45:15
URL: http://karinmattson.blogg.se/



Jenny

Det låter väldigt mysigt! :)

2011-11-05 @ 13:12:42
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Jenny

SV: Jag har en Heather Moffett-pad som funkar bra med vanliga schabrak. Har padden mellan sadeln och schabraket :)



Det är jättesvårt det där, det verkar ju som att hon har en massa väldigt vaga symptom så det kan ju vara nästan vad som helst :S Jag hoppas verkligen ni kommer underfund med vad bara.

2011-11-05 @ 14:07:33
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Agnetha

Tycker det är så fint att du tar dig så mycket tid för Bitter som väl mest är en "sällskapshäst"! :-)

Det märks att du gillar honom mycket.



Nu skriver jag om många saker i ett inlägg. Angående manen så har jag också märkt det massor med gånger: den ÄR finare på vintern. :-) Vinterpäls fenomenet?



SV: Jag hoppas verkligen att du hittar "roten till det onda" hos din fina lilla häst. Det är hemskt när det hela tiden krånglar. För alla inblandade. :-( Är så typiskt. En del bryr sig typ inte om att rida utan har hästen mest för "lyst" och du som faktiskt VILL ska råka ut för så mycket besvär. :-p

2011-11-05 @ 15:12:52
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?