Kluvna tankar och känslor =/

Idag kommer Lina hit och ska rida Fifa. Det känns bättre att en kunnigare person som inte har några personliga band med hästen testar och känner efter hur hon känns. Så vi får se hur det går.

För övrigt känns det som om jag slits mellan två olika håll när det gäller sadeln, vem ska man lyssna och lita på egentligen när man själv inte har kunnigheten? Gå efter magkänsla jo ja, men det är inte alltid lätt det heller, skulle jag helt gå på magkänsla känns det som om det inte finns någon sadel som kan ligga stilla på min häst faktiskt och det säger jag inte för att jag tänker negativt eller deppar ner mig utan det är vad min magkänsla säger mig och har alltid sagt, den här hästen kanske inte är skapt för att kunna rida på ordentligt :P Tänk om det bara kunde komma en sadelgud och säga EXAKT vad Fifa behövde och inte behövde.  

Aja, sist Lina red så fick hon faktiskt in några rena travsteg på fialotta, det var en lycka att se! Med den oanpassade sadeln till och med:







Linda






Kommentarer
Frida

Hälsa från mig! :)



Svar: Jag har en Nordica nånting, väldigt skön och den första jag provade och fastnade direkt och låg jättebra på Guffi. Vad är det gör padd? Har bara sett sånna som är lika tjock fram och bak, kan du ta en bild eller har du någon länk till något ställe där de säljer sånna?

2011-11-12 @ 11:03:17
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Alexandra

Fina bilder!

Förstår att allt känns väldigt jobbigt!

Ráks rygg är inte heller helt lätt, de sadlar som låg still på hennes rygg är Clic och Tekna 16,5", dock var Teknan för liten för mig. Men har du möjlighet tycker jag att du ska prova dem och se hur de verkar!

2011-11-12 @ 13:34:35
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Sanna

Så länge som Fifa är "otränad" och inte arbetar bort sin kulmage så är det så med alla sadlar, de kommer tryckas framåt, precis som de gör de de flesta små ponnyraser.



Där är inte Fifa annorlunda på något sett !;)



Så att hålla henne någolunda trimmad hela tiden tror jag är de enda sättet för att inte få en sadel att glida framåt, och det är ju svårt när hon inte håller sig frisk, men du ska se att de blir bra!=)



/Sanna

2011-11-12 @ 15:05:21
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Sanna

Sen tycker jag som sagt att Clicen är helt klart värd att pröva, den låg KANON på Odinn, å han har en rejäl kula till mage nuförtiden! =)



Den är den bästa sadel ja både ridit i och som legat så klockrent bra å Odinn så m Odinn blir bra igen så kommer det nog bli en sådan, eftersom jag nu vet att det inte va sadeln det var fel, utan att Odinn hade ont som var problemet!=)



//Sanna

2011-11-12 @ 15:07:18
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Josefine m. ridtravaren bellie

Har man en häst som är svår att hitta sadel till, så får man helt enkelt ta det som ligger närmast bäst. Den som hästen och du trivs i, som ligger ok, men kanske inte helt perfekt. Men gillar hästen den så go for it.

2011-11-12 @ 15:31:12
URL: http://minfux.blogg.se/



Ida

Min islandshäst är också av modell liten. Hon har inte samma kropp som Fífa men har en kort sväng rygg, hon är 138 i mkh men har en hög manke, hennes rygg är 129.

Jag har en jättekort dressyrsadel, en farmland ponciana som ligger ok på henne. Det ultimata vore om man vore såpass liten att man hade max strl 16" i sadel, då hade det nog inte varit lika svårt att hitta en sadel som ligger bra. Jag varvar med en barbackasadel och min bomsadel för att skona hennes rygg. Hon har haft ryggproblem. Har haft ute Karin Åberg som inte hade någon bättre sadel att erbjuda sålänge jag inte gick ner till 16", men det får inte jag plats i.



Jag hade gärna skaffat en sensation som du köpt till Fífa, men just nu är priset för högt. Ska bli intressant att höra dina åsikter om den sen när du ridit in dig mer på den :)

2011-11-13 @ 12:30:10



Sofia

Vem är korkad nog att rida utan hjälm...?

2011-11-15 @ 14:40:20




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?