Spansk skritt försök 1

Idag tog jag mig i akt att trickträna Fifa lite. Jag tänkte nämligen försöka lära henne spansk skritt. Det vore ju häftigt, jag gillar ju allt vad tricks innebär. Elmo (vovven) kan ju en hel del, då kör jag med klickerträning vilket funkar super! Dock tyckte jag nog det var lite besvärligt att använda det på Fifa så jag skippade klickern.

Det ända jag gjorde var att peta lite på ena frambenet med spö, så fort hon lyfte det- även om det bara handlade om några centimeter -fick hon belöning på en gång! Hon verkade nog fatta det där rätt fort, det var inga problem alls att få hennes ben att lyfta lite från marken. Ville hon backa så höll jag grimskaftet kort vilket hindrade henne från att gå bakåt.

Det här är ju superroligt, härligt, då har vi ett litet mål och något att sysselsätta oss med, efterår tog vi en liten promenad i sommarsolen :) Nej idag var hon duktig! Dutti tjejen!

Jag tycker hon var väldigt focuserad på mig, det syns på bilderna.









Linda






Kommentarer
Alexandra

Vad roligt med lite trick, ska bli spännande att se sedan när du ska rida henne i spansk skritt!

Riktigt fin färg hon har nu på sommaren :)

2011-07-30 @ 22:29:51
URL: http://barefootangel.blogg.se/



josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Haha ja ;) Fast det är inte lockat, hon hade haft knoppar där x)

2011-07-31 @ 11:30:34
URL: http://minfux.blogg.se/



Cia

Sv; hon har något som heter Cushings syndrom och det är ett hormonstörning.

Orsaken till syndromet är att hypofysen av är ur balans. Det påverkar mängden kortisol i blodet. Kortisoltillskottet blir överdrivet. Orsaken till det är i sin tur att produktionen av dopamin är stört och inte längre fungerar som det ska.



Undersökningar visar att det är vanligt att Cushings orsakas av en tumör. Tumören sitter oftast i själva hypofysen men kan även sitta i binjuren. Även yttre slag och genetiska faktorer kan ge upphov till syndromet. Eftersom orsakerna liksom symtomen kan variera i det oändliga, har tillståndet begreppet syndrom, och inte sjukdom.

Det finns massor av olika symptom och Glöð tappar inte sin päls och de är de enda.. vissa drabbas mkt mkt mkt värre så vi har haft tur.

2011-07-31 @ 11:35:16
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/



cia jonasson

Sv; Vanliga symptom:

- fång

- hästen fäller ingen päls efter vintern

- hästens fäll är långhårig men matt och gärna lockig

- viktnedgång trots full aptit och bra foder

- Fettansamlingar på halsen och ovanför ögonen (i groparna)

- hästens vikt förändras. Den kan antingen förlora i vikt (muskler) alternativt bli fet.

- ökad törst och aptit

- ökad urinering och hästen svettas lättare

- hömage

- dålig ryggmuskulatur

- sämre immunsystem – vilket ger upphov till fler infektioner än hos en frisk häst



De brukar inte opereras, de medicineras. Och eftersom hon ENDAST har ett sympton så är de ingen mening att behandla de då hon inte mår dåligt av de.

Hon har ingen vinterpäls på sommaren.. vi klipper henne

2011-07-31 @ 13:15:14
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se



Natalie

det syns extremt tydligt att hon är fokuserad på dig :D

2011-07-31 @ 14:57:26
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se



Q med ridtravare i fokus!

sv: funderade på om jag faktiskt skulle sätta en kamera som filmar bakbensaktiviteten hahaha och en på hjälmen och så en från sidan för helhetens skull ;-)

vet inte när det blir av dock .Men någon gång längre fram.Kamerorna är inte så dyra faktiskt .kostar ungefär 3000kr st och jag kommer troligtvis ha 3 stycken att tillgång och en vanlig videokamera =))

Ska bli riktigt roligt faktiskt.



Log lite när jag såg dina bilder ovan.jag lärde ju in samma sak på knas när han stod som konvalicent .han lägger till det helt själv i dagsläget när han har tråkigt .Vi skrattar gott åt honom kan jag säga under våra dressyrpass när det egentligen är tänkt att han ska gå och skritt vila.Då går han in i den spanska skritten när han tycker han vilat klart xD

mvh/Q

2011-07-31 @ 15:26:30
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Janina

SV: Knasigt? måste vara blogspot som krånglar?



Jag och Vinka pysslade också med det där, men vi tröttnade efter att vi lärt oss lyfta på benen från ryggen. Vi kom aldrig till att gå och lyfta samtidigt :)

2011-07-31 @ 18:07:03
URL: http://jannefix.blogspot.com



Alexandra

Sv: De är lite som converse med klack :P



Jag ska se om jag kan ordna någon ridfilm, dock är det inte speciellt kul att se oss nu när det bara är skritt som gäller.

Sen är det inte alltid någon som vill filma men jag ska försöka :)

2011-07-31 @ 18:35:07
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Jenny

Åh, skoj me trick! Tror minsann att jag ska försöka lära Ebbe spansk skritt med, vore ju fränt :D haha

2011-07-31 @ 23:34:48
URL: http://jen81.blogg.se/



Sanna

Ojojoj, vad jag har missat i din blogg, och så mycket jag vill kommentera, men jag hinner och orkar verkligen inte nu. Går det bra att kommentera en månad försent?

2011-08-03 @ 23:11:19
URL: http://sannasant.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?