SÅ gick det hos veterinären igen...

Jag har både negativa och posetiva känslor. Ska vi börja med de posetiva kanske?

IDAG insåg jag att jag faktiskt verkligen älskar Fifa, tänk er, idag liksom? Jag har väldigt svårt att bara kunna ÄLSKA en häst, det tar tid för mig och ibland inser jag inte att jag gör det förren något måste hända. Idag kände jag en känsla jag aldrig kännt.

Fifa var duktig vid lastningen, hon backade ur någon gång men det tog högst fem minuter hela proceduren sedan var hon inne. Hon stod även som ett ljus hos hovslagaren, jag var fruktansvärt glad och stolt över henne. Även hos veterinären var hon otroligt duktig, någon liten protest ibland men det är ingenting jämfört med hur det har varit. Longeringen gick faktiskt bra också. Lastningen hem gick på någon minut den också. S.T.O.L.T

Hur gick dagen? Fifa har fortfarande ont i höger höft, dock tror de att vänster var helt bra men höger, det var inte bra men bättre. Jag känner mig helt matt. När ska detta ta stopp?

Saken med höften är att det är inte värre att få en skada där än på något annat ställe, det som är annorlunda är att det går inte att röntga den. Min veterinär sa att det är helt omöjligt, hon har redan provat och det gick bara inte. De har så mycket massa i höften så röntgen kommer inte åt benet. Om Fifa nu inte svarar på 2- 3 behandlingar i höften så bör man fundera på hennes öde, pang eller avelshäst?

Jag kände mig så himla deppad, det har jag inte riktigt gjort förut, jag har kännt mig så säker på att hon ska bli bra, men nu säger min magkänsla något annat, för hon har faktiskt bara en gång på sig nu, är inte höften bra efter två till tre behandlingar finns inte så mycket att göra. Det här skrämmer mig och för första gången kände jag mig väldigt orolig och börjar redan fundera på hennes öde, samtidigt som jag håller på att dö här så verkar ju veterinärerna och kiropraktorerna rätt så lugna, de verkar inte vara ovanligt för dom att man kommer tillbaka och höften är inte 100 efter EN behandling, men jag menar hon har ju inte så många chanser kvar. Förut har jag tänk att
- Jaja hon får väl bli avelshäst då
Men nu, nej, nu känner jag verkligen att jag vill absolut inte att det ska sluta så, det FÅR INTE sluta så, jag vill ha framtiden framför oss, utveckla tillsammans i ridningen och har roligt ihop, snälla mina drömmar tillsammans med Fifa får inte sluta här. Ja jag är orolig, jag kommer verkligen vara nervös inför näst besök, tänk om hon inte är bättre?

Alla tröstar med ATT hon FAKTISKT har blivit bättre i höger höft efter behandlingen men inte fullt ut, DET är ett gott tecken. Veterinären menar på att hon säkert gått med denna skada väldigt länge och då tar det tid att läka ut. Ibland känns det som om veterinärteamet kanske tycker jag gör en för stor sak av det hela, men faktum är att JA jag är väldigt orolig, med tanke på att min magkänsla säger en sak som inte bådar gott och hitills har min magkänsla stämt till fullo. Dock har jag fortfarande hoppet kvar och tänker inte ge upp..

Med Bitter gick det bra, han behandlades i ryggen en gång till och nu är det bara att köra på, han skall inte tillbaka nästa gång, dock var han varm i vänster hov och lite svullen upptill, men ingen hälta och verkade inte vara så farligt, skulle ha lite koll bara.

Återbesök med Fifa v.2, fy vad läääänge, jag kommer vara helt hispig veckorna innan, samma vecka som vi ska på återbesök har jag även min första tenta, det kommer bli världens oroligaste vecka :(

                                                            Jag och jänta förra vintern..



Linda






Kommentarer
Sanna

Precis som ja sa till dej LInda är de svårt att röntga en hästhöft! Inget man kan göra med en vanlig röntgen inte.

Men det är inte svårt eller omöjligt om man åker till en klinik där de gör sådant!



Innan du ens tänker på att dömma ut henne så är det "bara" att vänta ut hennes behandlingar, röntga höften om det inte blivigt bra till sista behandlingen så ni vet VAD det är ni igentligen behandlar?! För just nu vet ni ju inte detta, eller hur? =)



Men det ä ju heller inte ovanligt att de inte svarar på första behandlingen men däremot på andra.

Så vi håller alla tummarna som går! Detta ska bli bra=)



Kramar!

2011-12-12 @ 19:24:14
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Usch. Hoppas hon har blivit bättre till nästa gång!

2011-12-12 @ 19:24:45
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Usch. Hoppas hon har blivit bättre till nästa gång!

2011-12-12 @ 19:24:49
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/



Sanna

Precis som ja sa till dej LInda är de svårt att röntga en hästhöft! Inget man kan göra med en vanlig röntgen inte.

Men det är inte svårt eller omöjligt om man åker till en klinik där de gör sådant!



Innan du ens tänker på att dömma ut henne så är det "bara" att vänta ut hennes behandlingar, röntga höften om det inte blivigt bra till sista behandlingen så ni vet VAD det är ni igentligen behandlar?! För just nu vet ni ju inte detta, eller hur? =)



Men det ä ju heller inte ovanligt att de inte svarar på första behandlingen men däremot på andra.

Så vi håller alla tummarna som går! Detta ska bli bra=)



Kramar!

2011-12-12 @ 19:25:06
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Erika

Men gud vad ledsamt om det blir så. :(

Jag tänker hålla tummarna för er skull, fifa ska bli bra så är det bara.



Du förtjänar inte sån här otur :(

2011-12-12 @ 19:25:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

Förstår dig. :(

Men än är det inte kört, än finns det ett litet hopp. :)



Ett litet ljus att hon ska bli bra.

Om hon inte blir det, så får du fundera vidare då.

Hon kan ju finnas kvar i ditt liv, om du har möjligheten till de. :)



Men förstår att du är deppig.

Finns inga ord som kan trösta i detta läge.

men en liten tröst kram får du i alla fall.

kram kram

2011-12-12 @ 19:34:14
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

Men någon gång ska väl er otur vända, så då kanske den är bättre. :)



Även om du kanske bör ha med dig i bak huvudet, de veterinären sagt.

Så det inte blir en allt för stor chock den dagen.



Och även om hon inte blir bra, ha en liten tanke vad du kommer göra.

Så du har en plan, även om det är tufft.

För det är det ju.



Har varit med om samma sak.

Veterinären sa att min häst skulle bli bra.

Han blev aldrig bra, hans liv gick inte o rädda. :(

Hade fått flaska förhoppningar, sen kom beskeddet fårn ingen stannas. usch..

2011-12-12 @ 19:38:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Frida

Jag, Guffi och Müsli håller tummar, tassar och hovar för att Fifa ska bli bättre tills nästa gång!

Du kan iaf vara glad åt att hon är sto och faktiskt går att använda i avel, det är värre med en lurvig valack :)

2011-12-12 @ 19:44:27
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Sofia

Nej usch vad hemskt! Tänk om hon inte blir helt bra? Du har ju i alla fall tur att hon är ett sto, så du kan få en avkomma efter henne, tänk istället om hon hade varit valack..? Nej, usch. Nu ska vi inte tänka så (även om det är svårt att låta bli) så får vi hoppas att hon blir helt bra istället! :) Jag håller alla tummar och tår som jag har!

2011-12-12 @ 19:47:49
URL: http://sofiaolssons.wordpress.com



Sofia

sv; Ja, jag förstår dig helt och fullt. Jag sade lika när vi tog bort Älska, 5 år gammal var hon. Snittåldern på en malle brukar väl ligga 10 - 12 år..

2011-12-12 @ 20:09:43
URL: http://sofiaolssons.wordpress.com



Alexandra

Men usch vad hemskt att få höra något sånt. Jag hoppas verkligen att hon kommer bli bra, håller tummarna! Styrkekram till dig och Fífa, ni är minsann sanna kämpar!

2011-12-12 @ 20:11:32
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Agnetha

Ojoj ....... jag håller tummarna för att det blir bra. Den ena höften blev ju bra, eller hur? den andra är bara lite mer seg! :)

Fy vad jobbigt att leva i denna ovisshet. och du som är så ambitiös... Det är inte rättvist att det ska vara så här.

Vad skönt att det gick bra md lastningen. Det känns fint i mitt hjärta. :-)

Styrkekram till dig Linda, ge inte upp!!!

2011-12-12 @ 20:28:52
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Frida

Svar: Vi får hoppas på det bästa iaf!

2011-12-12 @ 20:34:59
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Karin

Åh fy va jobbigt! Stackare! Håller alla mina tummar o tår för det är bättre v. 2!!! Tröstkramar

2011-12-12 @ 22:11:19
URL: http://nupur.blogg.se/



Josefine Freéd

Jag håller tummarna!

2011-12-13 @ 09:41:57
URL: http://minfux.blogg.se/



Kerstin

Håller tummarna att behandlingen hjälper. Gick ju igenom en liknande sak i våras, tuffa beslut. Funderade också på att ta en avkomma efter min fina häst, men insåg att hon hade för många "fel" exteriört. :(

2011-12-14 @ 09:01:53
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?